LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Tūrisma operators SIA "Kidy Tour" ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 19 jūnijs 2019 10:56

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Kidy Tour" (reģ. Nr. 50203097901) par to, ka uzņēmums nav izpildījis divus Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus ar kuriem uzņēmumam uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājiem 2880,00 EUR un 958,00 EUR attiecīgi par nesniegtiem tūrisma pakalpojumiem.

SIA "Prieks Tūre", pamatojoties uz savstarpēji noslēgto sadarbības līgumu ar SIA "Kidy Tour", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.kidytour.lv, pārdevusi patērētājiem tūrisma pakalpojumus (ceļojumus). Saņēmuši informāciju par to, ka ceļojumi nenotiks patērētāji vērsās pie SIA "Prieks Tūre", bet atguvuši tikai nelielu daļu no samaksātām summām (20-40 EUR, katrs). Vienam patērētājam SIA "Kidy Tour" atmaksāja no SIA "Prieks Tūre" saņemtos 200 EUR. Pārējās summas SIA "Kidy Tour" atteicas atmaksāt norādot, ka ar SIA “Prieks Tūre” noslēgtā līguma noteikumi paredz, ka SIA “Prieks Tūre” apņemas norēķināties par ceļojumiem un citiem tūrisma pakalpojumiem, bet, ja SIA “Prieks Tūre” neizpilda iepriekš minēto apņemšanos, tā ir atbildīga pret klientu. Šajā gadījumā SIA “Prieks Tūre” nav veikusi norēķinu ar SIA "Kidy Tour" par patērētājas iegādāto ceļojumu, līdz ar to ceļojums nenotika.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka SIA "Kidy Tour" un SIA "Prieks Tūre" starpā bija noslēgts sadarbības līgums un sabiedrība nenoliedz, ka SIA “Prieks Tūre” bija tiesīga slēgt līgumus ar klientiem tās vārdā, līdz ar to SIA "Kidy Tour" ir uzskatāma par tūrisma operatoru un tai ir saistoši SIA "Prieks Tūre" un patērētāju noslēgtie līgumi. Tāpat komisija norādīja, ka, neskatoties uz to, ka SIA "Kidy Tour" un SIA “Prieks Tūre” savstarpēji noslēgtajā līgumā ir noteikta SIA “Prieks Tūre” atbildība pret patērētāju, ja nav veikta pilna pakalpojuma summas samaksa SIA "Kidy Tour", patērētājiem šāda vienošanās nav saistoša un SIA "Kidy Tour" pienākumus pret patērētājiem nosaka normatīvie akti. Proti, saskaņā ar 2010.gada 13.aprīļa Ministru kabineta noteikumu Nr.353 “Noteikumi par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību", kuri bija spēkā līgumu slēgšanas brīdī, 27.punktu tūrisma operators ir atbildīgs, lai pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši līgumam ar patērētāju.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 19 jūnijs 2019 10:58
 
Alibaba/Aliexpress pakalpojumu noteikumi neņem vērā ES patērētāju tiesības PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 31 maijs 2019 08:25
Attēls ar roku, smartfonu, Eiropas savienības zvaigznēm un piekaramo atslēgu

Salīdzinoši nesen vairākas patērētāju organizācijas no dažādām Eiropas Savienības dalībvalstīm nāca ar aicinājumu atbildīgām iestādēm rīkoties saistībā ar Ķīnas e-komercijas ģiganta Alibaba Group platformā AliExpress izmantoto tirdzniecības noteikumu neatbilstību Eiropas patērētāju aizsardzības noteikumiem.

Kāds sakars ir komersantam no Ķīnas ar Eiropas Savienības noteikumu ievērošanu un kā tas var ietekmēt patērētājus Latvijā arī noskaidrosim šajā rakstā.

Lasīt tālāk...
 
Eiropas Ilgtspējīgas enerģētikas nedēļa PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 02 jūnijs 2019 15:13

Daudzās Eiropas Savienības pilsētās norisināsies ikgadējās Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas pasākumi (EUSEW, www.eusew.eu). Tas ir nozīmīgākais gada notikums ilgtspējīgas enerģētikas jomā Eiropā. Katru gadu, arī šogad, no 17. - 21. jūnijam notiek Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļa. Pasākumu tematika veltīta ekonomikai, kas balstīta uz tīru, drošu un energoefektīvu enerģiju. Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas laikā ir iespēja tikties ar ekspertiem un speciālistiem, kuri strādā, lai veiciātu energoefektivitātes un atjaunojamās enerģijas risinājumus. Arī Eiropas Patērētāju organizācijas (www.beuc.eu) un Latvijas patērētaju interešu aizstāvības asociācijas (www.pateretajs.lv) pārstāvji piedalīsies diskusijās.

Atsevišķas EUSEW konferences diskusijas par enerģētikas nozari būs iespējams noskatīties tiešsaistē. Tāpat ir iespēja noskatīties ilgtspējīgas enerģētikas balvas 12 kandidātu pieteikumus https://www.eusew.eu/awards-public-vote Šo ilgtspējīgas enerģētikas balvu, katru gadu saņems Eiropā labākie tīrās enerģētikas projekti.

Informācija par Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas pasākumiem ir pieejama mājas lapā: www.eusew.eu un sociālajos tīklos (sociālo tīklu mirkļbirkas: #CleanEnergyEU #EUSEW19 #ClimateNeutralEU).

Pēdējās izmaiņas: Svētdiena, 02 jūnijs 2019 21:50
 
Patērētāji nāk palīgā uzņēmējiem! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 maijs 2019 12:52
Consumer Law Ready projekta logo

Mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) dzīve nav no vieglajām. Cita starpā tiem ikdienā jātiek galā ar dažādu likumu un citu normatīvo aktu gūzmu. Taču vienā no jomām, ar ko saskaras vairums MVU, palīgā nāk biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija". ES mēroga uzņēmēju apmācības projekta "Consumer Law Ready" ietvaros biedrība piēdāvā Jūrmalas uzņēmējiem bezmaksas apmācības patērētāju aizsardzības jautājumos.

Apmācību ietvaros uzņēmēji varēs saņemt atbildes uz daudziem ikdienā aktuāliem jautājumiem, tai skaitā:

  • Kāda informācija par preci vai pakalpojumu obligāti jāsniedz klientiem?
  • Kā ievērot klientu tiesības tirgojot internēta?
  • Vai klients var atteikties no nopirktās preces?
  • Kādas ir uzņēmēja tiesības, ja klients sūdzas par preces vai pakalpojuma kvalitāti?
  • Par ko var saņemt sodus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra un kā to nepieļaut?
  • Kādus noteikumus nedrīkst iekļaut līgumos ar patērētājiem un kādas sekas tas rada?
  • Kā visefektīvāk atrisināt domstarpības ar patērētāju?
  • Kas ir Patērētāju strīdu risināšanas komisija un kāpēc tā ir izdevīga komersantiem?

Visi apmācību dalībnieki varēs saņemt “Consumer Law Ready” sertifikātu, kā arī skaidrā un saprotamā valodā uzrakstītas rokasgrāmatas par katru apmācības tēmu!

Aicinām uzņēmējus nepalaist garām šo iespēju un pieteikties apmācībām rakstot uz e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520.

“Consumer Law Ready” apmācību progammas radīšanu finansēja Eiropas komisija ar mērķi apmācīt MVU. Programmu īsteno, rīkojot apmācības katrā ES dalībvalstī, kā arī piedāvājot uzņēmējiem unikālus apmācību materiālus. Līdz šim biedrība “Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija” sekmīgi organizējusi “Consumer Law Ready” apmācības Rīgā, Jelgavā, Cēsīs, Gulbenē un Rēzeknē.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 maijs 2019 13:11
 
PIAA viedoklis: ES parlamenta deputātiem jānodrošina, lai ES turpina uzlabot mūsu ikdienas dzīvi PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 23 maijs 2019 10:42
Megafona attēls

Līdz Eiropas parlamenta vēlēšanu noslēgumam atlikušas vien dažas dienas. Mēs bijām liecinieki aktīvām debatēm par to, kādai ir jāizskatās Eiropas Savienībai, tai skaitā, vai ir jāpaplašina tās loma militārajā vai sociālajā sfērā. Daudz tiek runāts par to, ko Eiropas Savienība nav izdarījusi vai, kā tā nodarīja kaitējumu Latvijai, piemēram, veicinot emigrāciju uz citām ES dalībvalstīm. Arī situācija pasaulē, uz kuras fona notiek šīs debates ir saspringta. Masu mediji nepārtrakti ziņo par Brexit, populisma un Eiroskepticisma vilni, kas ir apņēmis Eiropu, dezinformācijas pārpilnības radītajiem izaicinājumiem. Šo iemeslu dēļ mēs - Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija un mūsu kolēģi citās dalībvalstīs - esam uztraukti. Daudzās debatēs salīdzinoši maz tika runāts par tiem neskaitāmiem darbiem, kurus ES paveica un turpina veikt cilvēku labā citās mūsu dzīves sfērās, it īpaši patērētāju tiesību aizsardzības sfērā.

Daudziem var likties, ka ES ir darāms kas svarīgāks, nekā patērētāju aizsardzība. Tomēr vēlamies atgādināt, ka patērētāji ir ES kodola - vienotā tirgus - neatņemama sastāvdaļa. Mēs pērkam, ceļojam un investējam ES, tādējādi veicinot tās attīstību. Daži no mums sadala savu ieguldījumu vairāku dalībvalstu starpā, jo mēs ceļojam vai dzīvojam vienā valstī, bet strādājam citā. ES veido noteikumus tā, lai vienotais tirgus strādātu veiksmīgi. Šie noteikumi darbojas kā drošības tīkls visos mūsu ikdienas dzīves aspektos: lielveikalā, lidmašīnā, tiešsaistē vai ārpus tās.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 23 maijs 2019 10:49
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 33
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack