LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Informācijas par preci trūkums var novest pie defekta II PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 26 septembris 2019 10:10
Cilvēka ar jautājuma zīmi sejas priekšā attēls

Dažus gadus atpakaļ jau esam rakstījuši par to, kā informācijas par preci trūkums var novest pie preces defekta. Šajā rakstā, izmantojot par piemēru kādu citu Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu, vēlamies atgādināt gan uzņēmējiem, gan patērētājiem par to, ka preces kvalitāte ir ne tikai ražotāja darba rezultāts, bet tā ir atkarīga arī no citiem apstākļiem, to skaitā no informācijas, kāda ir sniegta par preci.

Šajā gadījumā runa ir par lietu, kurā patērētājs iegādājās no uzņēmēja sešus krēslus. Vēlāk patērētājs iesniedza uzņēmējam iesniegumu ar prasību apmainīt trīs krēslus vai atmaksāt naudu, jo šiem trim krēsliem audekla sēdvirsma bija atdalījusies no rāmja. Atbildot uz patērētāja iesniegumu, sabiedrība atteica izpildīt patērētāja prasību. Atteikums tika pamatots ar to, ka krēsliem ir mehānisks bojājums, nav ievērota lietošanas (uzstādīšanas) instrukcija.

Atbildi Patērētāja tiesību aizsardzības centram un Patērētāju strīdu risināšanas komisijai uzņēmējs nesniedza.

Lai arī komisija, izvērtējot lietai pievienotos krēslu fotoattēlus, atzina, ka ar šo pierādījumu palīdzību nav iespējams pārliecinoši noteikt, vai krēslu bojājumi radās pārmērīga smaguma iedarbības rezultātā vai arī krēsliem ir ražošanas defekts, tomēr tas neliedza komisijai apmierināt patērētāja prasījumu.

Komisija vērsa uzņēmēja uzmanību Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajam, ka prece uzskatāma par atbilstošu līguma noteikumiem (kvalitatīvu), ja tai piemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu un jebkurus, īpaši reklāmā vai preces marķējumā sniegtus publiskus paziņojumus par noteiktām preces īpašībām. Šai sakarā komisija norādīja, ka ir būtiski konstatēt, vai patērētājam pirms pirkuma veikšanas tika sniegta pilnīga informācija par preci, tajā skaitā informācija par maksimālo pieļaujamo svaru.

Sakarā ar to, ka uzņēmējs, neskatoties uz vairākkārtējiem lūgumuiem sniegt atbildi, nav iesniedzis pierādījumus tam, ka patērētājam tika sniegta informācija par svara ierobežojumiem, lietojot krēslus, komisija secināja, ka patērētājs nebija par to informēts un tādēļ uzņēmējam nebija pamata sagaidīt, ka patērētājs šos ierobežojumus ievēros, bet patērētājam bija pamats paļauties uz to, ka krēsli izturēs smagumu, kuru rada sēdoša persona.

Ar pilnu lēmuma tekstu var iepazīties šeit.

Veiksmīgus Jums pirkumus!

Rakstā izmantotā attēla autors ir Anemone123 no Pixabay.

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack