LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
PIAA saņemto sūdzību statistika par 2019.gadu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 15 janvāris 2020 11:57
Statistika attēls

Apsveicam mūsu mājas lapas lasītājus Jaunajā 2020.gadā! Sāksim gadu tradicionāli - publicējot Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā (PIAA) saņemto sūdzību un jautājumu statistiku par 2019.gadu.

Kā jau ierasts, gaidam arī darbības pārskatus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un dažādiem patērētāju strīdu ārpustiesas risinātājiem (tiem vajadzētu tikt publicētiem līdz šī gada 1.martam). Verīgākie mūsu lapas lasītāji atceras, ka pagajušogad publicētie pārskati par patērētāju strīdu risinātāju darbu liecināja par to, ka patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāji, izņemot jaunizveidoto Patērētāju strīdu risināšanas komisiju, acīmredzami nedarbojas ar pilnu jaudu. Vai 2019.gadā situācija būs mainījusies? Atbilde uz šo jautājumu gaidāma vēlāk, bet tagad pievērsisimies mūsu pašu statistikai.

PIAA 2019.gadā kopumā saņēma 824 sūdzības un jautājumus.

Visvairāk sūdzību un jautājumu PIAA saņēma par patēriņa precēm (450 jeb 54,61%) un vispārējiem pakalpojumiem (143 jeb 17,35%). Detalizētāka statistika par sūdzību jomām ir parādīta grafikā zemāk.


Sūdzības un jautājumi pa jomām
Patēriņa preces
450 (54,61%)
Vispārējie pakalpojumi
143 (17,35%)
Finanšu pakalpojumi
41 (4,98%)
Pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumi
50 (6,07%)
Transporta pakalpojumi
17 (2,06%)
Atpūtas pakalpojumi
8 (0,97%)
Energoapgāde un ūdensapgāde
28 (3,40%)
Veselības aprūpe
25 (3,03%)
Izglītība
2 (0,24%)
Citi
60 (7,28%)

Patēriņa preču kategorijā sūdzības un jautājumi saņemti galvenokārt par preču kvalitāti (neatbilstību līguma noteikumiem), preces piegādes problēmām (piegādes termiņa neievērošana), cenu norādīšanu, atteikuma tiesību izmanošanu un pārtikas precēm.

Sūdzību un jautājumu par patēriņa precēm sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā.


Sūdzības un jautājumi par precēm
Neatbilstība līguma noteikumiem
349 (42,35%)
Piegādes neizpilde
17 (2,06%)
Atteikuma tiesības
22 (2,67%)
Cenu norādīšana
23 (2,79%)
Darījuma apliecinošā dokumenta neizsniegšana
0 (0.00%)
Mēra nepareizā noteikšana
2 (0,24%)
Pārtika
32 (3,88%)

Sūdzību un jautājumu par preču neatbilstību līguma noteikumiem sadalījums ir parādīts nākamajā grafikā. Lūdzam vērst uzmanību tam, ka 2019.gadā esam ieviesuši izmaiņas preču kategorijās, lai nodrošinātu iespēju vieglāk salīdzināt PIAA un PTAC sūdzību statistiku.


Neatbilstība līguma noteikumiem
Elektropreces (izņemot datortehniku un mobilos telefonus)
68 (8,25%)
Apavi
58 (7,04%)
Apģērbi
28 (3,40%)
Mēbeles
18 (2,18%)
Būvmateriāli
19 (2.31%)
Sporta preces
13 (1,70%)
Datortehnika
11 (1,33%)
Mobilie telefoni
30 (3,64%)
Citas preces
72 (8,74%)

Kategorijā "Vispārējie pakalpojumi" visvairāk sūdzību un jautājumu saņemts par dzīvojamo māju apsaimniekošanu (informācijas nesniegšana, nepamatoti aprēķinātime maksājumi) un dažādiem remonta pakalpojumiem (neatbilstība līguma noteikumiem). Detalzētāka informācija ir atspoguļota nākamajā grafikā.


Sūdzības un jautājumi par vispārīgiem pakalpojumiem
Apsaimniekošana
42 (5,10%)
Ķīmiskā tīrītava
9 (1,09%)
Automašīnu remonta pakalpojumi
9 (1,09%)
Citi remonta pakalpojumi
16 (1,94%)
Logu izgatavošana
4 (0,49%)

Cerams, ka šī informācija bija noderīga.

Veiksmīgus Jums pirkumus!

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 17 janvāris 2020 10:12
 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack