LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Vai tūrisma operators ir atbildīgs par tā aģenta noslēgto līgumu? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 28 jūnijs 2019 12:03
Ceļotājas attēls

Tūrisma operatora SIA "Prieks tūre" darbības pārtraukšana pagajušogad radījusi veselu virkni problēmu patērētājiem. Viena no tām bija saistīta ar to, ka SIA "Prieks tūre" darbojās ne tikai kā tūrisma operators, bet arī kā citu operatoru aģents t.i. SIA "Prieks tūre" tirgoja arī citu tūrisma kompāniju ceļojumus.

Problēma bija tajā, ka SIA "Prieks tūre", iekasējusi pilnu samaksu par ceļojumiem no patērētājiem, ne vienmēr norēķinājās par tiem ar attiecīgajiem tūrisma operatoriem. Savukārt, tūrisma operatori, kas nebija saņēmuši naudu no SIA "Prieks tūre" bieži vien atteicās gan nodrošināt ceļojumus attiecīgajiem patērētājiem gan atmaksāt viņiem naudu. Rezultātā daudzi patērētāji palika gan bez naudas, gan bez ceļojuma.

Vai tūrisma operatori bija tiesīgi tā rīkoties ar patērētājiem, kuri bija pilnībā norēķinājušies par ceļojumiem ar SIA "Prieks tūre"? Atbildi uz šo jautājumu arī sniegsim šajā rakstā.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 28 jūnijs 2019 14:10
Lasīt tālāk...
 
Nebanku kreditēšanas ierobežojumi no 2019.gada 1.jūlija PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 25 jūnijs 2019 21:21

2019.gada 1.jūlijā stājas spēkā izmaiņas Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL), kas nosaka maksimālās procentu likmes griestus, kā arī reklāmas ierobežojumus t.sk. nebanku kreditētājiem. Izmaiņas nosaka, ka kredīta, kas tiek izsniegts uz laiku līdz 30 dienām un tiek atdots vienā maksājumā, apmērs nedrīkst pārsniegt pusi no valstī noteiktās minimālās algas t.i. šobrīd ne vairāk par 215 eiro. Papildus tiek noteikti maksimālie procentu likmes griesti (0,07% dienā, kas ir aptuveni 25% gadā). Tāpat grozījumi paredz, ka aizdevumam ir ierobežots pagarinājumu skaits līdz divām reizēm.

Tirgū ir aptuveni 60 nebanku kreditētāju. Atgādināsim,ka nebanku kreditētāju izsniegto aizdevumu apmērs 2018.gadā pieaudzis par 7% salīdzinājumā ar 2017.gadu savukārt ierosināto parādu piedziņas lietu skaits audzis par 16% (Dienas bizness,03.06.2019.)

Reklāmas ierobežojumi jau raisījuši ārkārtīgi lielas diskusijas. Viens no aspektiem ir saistīts ar Reklāmas asociācijas pārstāvju bažām, ka reklāmas Latvijas reģistrētajos medijos varētu aizstāt mediji, kuri nav Latvijā reģistrēti, piemēram Youtube, Facebook, Twitter, u.tml. Latvijas patērētāju asociācija seko līdzi nebanku kreditētēšanas aktualitātēm un aicina patērētājus informēt novērotiem pārkāpumiem: info@pateretajs.lv

Detalizētāku materiālu par PTAL grozījumiem mēs publicēsim jūlija mēnesī.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 05 jūlijs 2019 10:02
 
Patērētāju asociācija izsludina bezmaksas apmācības uzņēmējiem Jūrmalā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 27 jūnijs 2019 10:04
Consumer Law Ready logo

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) ES mēroga apmācību projekta "Consumer Law Ready" ietvaros, izsludina bezmaksas uzņēmēju apmācības patērētāju aizsardzības jautājumos, kas notiks 2019.gada 5. un 6.septembrī Hotel Jurmala Spa (Jomas iela 47/49).

Aicinām Jūrmalas uzņēmējus nepalaist garām šo iespēju un pieteikties apmācībām ar e-pasta info@pateretajs.lv palīdzību vai zvanot pa tālruni 29295520. Vietu skaits ir ierobežots.

Visi apmācību dalībnieki varēs saņemt “Consumer Law Ready” sertifikātu, kā arī skaidrā un saprotamā valodā uzrakstītas rokasgrāmatas par katru apmācības tēmu!

Apmācību ietvaros uzņēmēji varēs saņemt atbildes uz daudziem ikdienā aktuāliem jautājumiem, tai skaitā:

  • Kāda informācija par preci vai pakalpojumu obligāti jāsniedz klientiem?
  • Kā ievērot klientu tiesības tirgojot internēta?
  • Vai klients var atteikties no nopirktās preces?
  • Kādas ir uzņēmēja tiesības, ja klients sūdzas par preces vai pakalpojuma kvalitāti?
  • Par ko var saņemt sodus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra un kā to nepieļaut?
  • Kādus noteikumus nedrīkst iekļaut līgumos ar patērētājiem un kādas sekas tas rada?
  • Kā visefektīvāk atrisināt domstarpības ar patērētāju?
  • Kas ir Patērētāju strīdu risināšanas komisija un kāpēc tā ir izdevīga komersantiem?

“Consumer Law Ready” apmācību progammas radīšanu finansēja Eiropas komisija ar mērķi apmācīt MVU. Programmu īsteno, rīkojot apmācības katrā ES dalībvalstī, kā arī piedāvājot uzņēmējiem unikālus apmācību materiālus. Līdz šim biedrība “Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija” sekmīgi organizējusi “Consumer Law Ready” apmācības Rīgā, Jelgavā, Cēsīs, Gulbenē un Rēzeknē.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 27 jūnijs 2019 10:10
 
Tūrisma operators SIA "Kidy Tour" ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 19 jūnijs 2019 10:56

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Kidy Tour" (reģ. Nr. 50203097901) par to, ka uzņēmums nav izpildījis divus Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus ar kuriem uzņēmumam uzlikts par pienākumu atmaksāt patērētājiem 2880,00 EUR un 958,00 EUR attiecīgi par nesniegtiem tūrisma pakalpojumiem.

SIA "Prieks Tūre", pamatojoties uz savstarpēji noslēgto sadarbības līgumu ar SIA "Kidy Tour", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.kidytour.lv, pārdevusi patērētājiem tūrisma pakalpojumus (ceļojumus). Saņēmuši informāciju par to, ka ceļojumi nenotiks patērētāji vērsās pie SIA "Prieks Tūre", bet atguvuši tikai nelielu daļu no samaksātām summām (20-40 EUR, katrs). Vienam patērētājam SIA "Kidy Tour" atmaksāja no SIA "Prieks Tūre" saņemtos 200 EUR. Pārējās summas SIA "Kidy Tour" atteicas atmaksāt norādot, ka ar SIA “Prieks Tūre” noslēgtā līguma noteikumi paredz, ka SIA “Prieks Tūre” apņemas norēķināties par ceļojumiem un citiem tūrisma pakalpojumiem, bet, ja SIA “Prieks Tūre” neizpilda iepriekš minēto apņemšanos, tā ir atbildīga pret klientu. Šajā gadījumā SIA “Prieks Tūre” nav veikusi norēķinu ar SIA "Kidy Tour" par patērētājas iegādāto ceļojumu, līdz ar to ceļojums nenotika.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka SIA "Kidy Tour" un SIA "Prieks Tūre" starpā bija noslēgts sadarbības līgums un sabiedrība nenoliedz, ka SIA “Prieks Tūre” bija tiesīga slēgt līgumus ar klientiem tās vārdā, līdz ar to SIA "Kidy Tour" ir uzskatāma par tūrisma operatoru un tai ir saistoši SIA "Prieks Tūre" un patērētāju noslēgtie līgumi. Tāpat komisija norādīja, ka, neskatoties uz to, ka SIA "Kidy Tour" un SIA “Prieks Tūre” savstarpēji noslēgtajā līgumā ir noteikta SIA “Prieks Tūre” atbildība pret patērētāju, ja nav veikta pilna pakalpojuma summas samaksa SIA "Kidy Tour", patērētājiem šāda vienošanās nav saistoša un SIA "Kidy Tour" pienākumus pret patērētājiem nosaka normatīvie akti. Proti, saskaņā ar 2010.gada 13.aprīļa Ministru kabineta noteikumu Nr.353 “Noteikumi par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību", kuri bija spēkā līgumu slēgšanas brīdī, 27.punktu tūrisma operators ir atbildīgs, lai pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši līgumam ar patērētāju.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 19 jūnijs 2019 10:58
 
Alibaba/Aliexpress pakalpojumu noteikumi neņem vērā ES patērētāju tiesības PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 31 maijs 2019 08:25
Attēls ar roku, smartfonu, Eiropas savienības zvaigznēm un piekaramo atslēgu

Salīdzinoši nesen vairākas patērētāju organizācijas no dažādām Eiropas Savienības dalībvalstīm nāca ar aicinājumu atbildīgām iestādēm rīkoties saistībā ar Ķīnas e-komercijas ģiganta Alibaba Group platformā AliExpress izmantoto tirdzniecības noteikumu neatbilstību Eiropas patērētāju aizsardzības noteikumiem.

Kāds sakars ir komersantam no Ķīnas ar Eiropas Savienības noteikumu ievērošanu un kā tas var ietekmēt patērētājus Latvijā arī noskaidrosim šajā rakstā.

Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

5 lapa no 37
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack