LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Atteikuma tiesību ierobežošana veselības un higiēnas apsvērumu dēļ PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 29 aprīlis 2019 14:17
Higiēnas priekšmetu attēls

Šīs mājaslapas regulārajiem lasītājiem jau ir zināms, ka atteikuma tiesības ir vienas no svarīgākajām patērētāja tiesībām Eiropas savienībā (ES). Tomēr pastāv arī virkne gadījumu, kad atteikuma tiesības distances līgumos vai līgumos, kas ir noslēgti ārpus uzņēmuma telpām nevar tikt izmantotas. Attiecībā uz vienu no šiem gadījumim, kuru Latvijas komersanti salīdzinoši bieži izmanto praksē - gadījumu, kad patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ - Eiropas Savienības tiesa (EST) nesen pieņemusi spriedumu, skaidrojot šī izņēmuma piemērošanu.

Šo rakstu veltīsim minētā izņēmuma no atteikuma tiesībām apskatam.

Lasīt tālāk...
 
Kā patērētāju strīdu risinātāji strādāja pēdējos gados? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 29 marts 2019 11:42
Grafiki

Latvijā 2015.gadā būtiski mainījās patērētāju individuālo strīdu izskatīšanas kārtība. Reformas gaitā vecā uz ekspertu atzinumiem balstīta sistēma tika aizvietota ar modernāku un kopumā labāku sistēmu. Rezultātā Latvijā arī tika izveidots jauns patērētāju ārpustiesas strīdu risinātājs - Patērētāju strīdu risināšanas komisija, bet vairāki līdz tam pastāvējušie strīdu risinātāji ieviesa izmaiņas savā darbībā.

Šobrīd, kad kopš jaunās kārtības stāšanās spēkā pagāja teju trīs gadi, ir īstais laiks ieskatīties patērētāju strīdu risinātāju publicētajos darbības pārskatos un izdarīt pirmos secinājumus par jaunās sistēmas darbību.

Lasīt tālāk...
 
Patērētāju tisību aizsardzības centra saņemto sūdzību statistika par 2018.gadu PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 24 marts 2019 21:26

Kopumā 2018. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) ir izskatījis 3604 patērētāju sūdzības un sniedzis 34209 konsultācijas.

Kā liecina PTAC informācija, visvairāk sūdzības (1027 sūdzības) 2018. gadā PTAC ir saņemtas par aviopasažieru tiesību pārkāpumiem. Savukārt par iegādātām līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemta 751 sūdzība, un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 548 sūdzības. Par līgumsaistību neizpildi saņemtas 259 sūdzības, savukārt par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem – 191 sūdzība. Sniedzot palīdzību patērētājiem strīdu risināšanā ar pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem, PTAC 2018.gadā ir izskatījis 2465 iesniegumus par strīdiem, no kuriem 910 gadījumos, jeb 36,9 % strīdi ir tikuši atrisināti, 404 gadījumos patērētāji informēti par tiesībām turpināt strīdu risināt Patērētāju strīdu risināšanas komisijā un 656 gadījumos patērētājiem sniegta palīdzība un skaidrojums par turpmāko iespējamo rīcību.

Strīdu risināšana Patērētāju strīdu risināšanas komisijā ir patērētājiem aktuāla, tāpēc, ja ir nepieciešama papildus informācija aicinām sazināties info@pateretajs.lv

 
Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijai 20 gadi! PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Trešdiena, 13 marts 2019 15:28

Related image

Par godu Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas (LPIAA) 20 gadadienai Eiropas Savienības Mājā tiek rīkots Starptautiskajai Patērētāju dienai veltīts pasākums. Pasākumu atklās LR Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro un Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomniece Agnese Dagile. Svinīgās uzrunas teiks Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejas pārstāve Ariane Roderta, Eiropas Patērētāju organizācijas prezidents Örjans Brinkmans, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa un LR Saeimas Eiropas lietu komisijas vadītāja Vita Anda Tērauda.

Pasākuma pirmajā daļā atcerēsimies LPIAA 20 gadus, savukārt otrā daļa veltīta ieskatam nākotnē - kādai jābūt patērētāju organizāciju lomai. Katru gadu 15. martā visā pasaulē tiek atzīmēta Starptautiskā patērētāju diena ar mērķi pievērst uzmanību patērētāju interešu un tiesību ievērošanai un pieprasīt šo tiesību ievērošanu un aizsardzību.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 13 marts 2019 18:11
 
Lielbritānijas izstāšanās no ES bez vienošanās - ko tas nozīmē patērētājiem? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 27 februāris 2019 17:55
Brexit

Lielbritānija gatavojas izstāties no Eiropas Savienības (ES) ar 2019.gada 29.martu. ES un Lielbritānijas valdība ir sagatavojuši vienošanos par to, kā šī izstāšanās noritēs, nolūkā mazināt izstāšanās negatīvu ietekmi. Ja šo vienošanos akceptētu abas puses, tad patērētājiem nevajadzētu saskarties ar izmaiņam vismaz līdz pat 2020.gada decembrim.

Tomēr, nesen masu mediji ziņojuši, ka Lielbritānijas parlaments ir noraidījis piedāvāto vienošanos par izstāšanos no ES, kā rezultātā radušās bažas par iespējamu Lielbritānijas izstāšanos no ES bez vienošanās. Lielbritānijas valdība izmisīgi mēģina atrast risinājumu, kuru atbalstītu pašu parlaments, bet pagaidām šīs pūles nav vainagojušās ar panākumu.

Savukārt, a līdz 2019.gada 29.martam vienošanās nav akceptēta un nav atrasti nekādi citi risinājumi, patērētāji var sajust izstāšanas sekas, īpaši dodoties braucienā uz Lielbritāniju vai pērkot tiešsaistē no Lielbritānijas pārdevēja. Diemžēl, šajā jautājumā joprojām ir ļoti daudz neskaidrību, tādēļ pretendēt uz pilnīgi izsmeļošu un precīzu informāciju nav iespējams.

Šajā rakstā sniegsim dažus padomus patērētājiem, gadījumā, ja Lielbritānija izstājas no ES bez vienošanās.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 27 februāris 2019 18:01
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

5 lapa no 35
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack