LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Eiropas Ilgtspējīgas enerģētikas nedēļa PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 02 jūnijs 2019 15:13

Daudzās Eiropas Savienības pilsētās norisināsies ikgadējās Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas pasākumi (EUSEW, www.eusew.eu). Tas ir nozīmīgākais gada notikums ilgtspējīgas enerģētikas jomā Eiropā. Katru gadu, arī šogad, no 17. - 21. jūnijam notiek Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļa. Pasākumu tematika veltīta ekonomikai, kas balstīta uz tīru, drošu un energoefektīvu enerģiju. Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas laikā ir iespēja tikties ar ekspertiem un speciālistiem, kuri strādā, lai veiciātu energoefektivitātes un atjaunojamās enerģijas risinājumus. Arī Eiropas Patērētāju organizācijas (www.beuc.eu) un Latvijas patērētaju interešu aizstāvības asociācijas (www.pateretajs.lv) pārstāvji piedalīsies diskusijās.

Atsevišķas EUSEW konferences diskusijas par enerģētikas nozari būs iespējams noskatīties tiešsaistē. Tāpat ir iespēja noskatīties ilgtspējīgas enerģētikas balvas 12 kandidātu pieteikumus https://www.eusew.eu/awards-public-vote Šo ilgtspējīgas enerģētikas balvu, katru gadu saņems Eiropā labākie tīrās enerģētikas projekti.

Informācija par Eiropas ilgtspējīgas enerģētikas nedēļas pasākumiem ir pieejama mājas lapā: www.eusew.eu un sociālajos tīklos (sociālo tīklu mirkļbirkas: #CleanEnergyEU #EUSEW19 #ClimateNeutralEU).

Pēdējās izmaiņas: Svētdiena, 02 jūnijs 2019 21:50
 
Patērētāji nāk palīgā uzņēmējiem! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 maijs 2019 12:52
Consumer Law Ready projekta logo

Mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) dzīve nav no vieglajām. Cita starpā tiem ikdienā jātiek galā ar dažādu likumu un citu normatīvo aktu gūzmu. Taču vienā no jomām, ar ko saskaras vairums MVU, palīgā nāk biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija". ES mēroga uzņēmēju apmācības projekta "Consumer Law Ready" ietvaros biedrība piēdāvā Jūrmalas uzņēmējiem bezmaksas apmācības patērētāju aizsardzības jautājumos.

Apmācību ietvaros uzņēmēji varēs saņemt atbildes uz daudziem ikdienā aktuāliem jautājumiem, tai skaitā:

  • Kāda informācija par preci vai pakalpojumu obligāti jāsniedz klientiem?
  • Kā ievērot klientu tiesības tirgojot internēta?
  • Vai klients var atteikties no nopirktās preces?
  • Kādas ir uzņēmēja tiesības, ja klients sūdzas par preces vai pakalpojuma kvalitāti?
  • Par ko var saņemt sodus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra un kā to nepieļaut?
  • Kādus noteikumus nedrīkst iekļaut līgumos ar patērētājiem un kādas sekas tas rada?
  • Kā visefektīvāk atrisināt domstarpības ar patērētāju?
  • Kas ir Patērētāju strīdu risināšanas komisija un kāpēc tā ir izdevīga komersantiem?

Visi apmācību dalībnieki varēs saņemt “Consumer Law Ready” sertifikātu, kā arī skaidrā un saprotamā valodā uzrakstītas rokasgrāmatas par katru apmācības tēmu!

Aicinām uzņēmējus nepalaist garām šo iespēju un pieteikties apmācībām rakstot uz e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520.

“Consumer Law Ready” apmācību progammas radīšanu finansēja Eiropas komisija ar mērķi apmācīt MVU. Programmu īsteno, rīkojot apmācības katrā ES dalībvalstī, kā arī piedāvājot uzņēmējiem unikālus apmācību materiālus. Līdz šim biedrība “Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija” sekmīgi organizējusi “Consumer Law Ready” apmācības Rīgā, Jelgavā, Cēsīs, Gulbenē un Rēzeknē.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 maijs 2019 13:11
 
PIAA viedoklis: ES parlamenta deputātiem jānodrošina, lai ES turpina uzlabot mūsu ikdienas dzīvi PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 23 maijs 2019 10:42
Megafona attēls

Līdz Eiropas parlamenta vēlēšanu noslēgumam atlikušas vien dažas dienas. Mēs bijām liecinieki aktīvām debatēm par to, kādai ir jāizskatās Eiropas Savienībai, tai skaitā, vai ir jāpaplašina tās loma militārajā vai sociālajā sfērā. Daudz tiek runāts par to, ko Eiropas Savienība nav izdarījusi vai, kā tā nodarīja kaitējumu Latvijai, piemēram, veicinot emigrāciju uz citām ES dalībvalstīm. Arī situācija pasaulē, uz kuras fona notiek šīs debates ir saspringta. Masu mediji nepārtrakti ziņo par Brexit, populisma un Eiroskepticisma vilni, kas ir apņēmis Eiropu, dezinformācijas pārpilnības radītajiem izaicinājumiem. Šo iemeslu dēļ mēs - Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija un mūsu kolēģi citās dalībvalstīs - esam uztraukti. Daudzās debatēs salīdzinoši maz tika runāts par tiem neskaitāmiem darbiem, kurus ES paveica un turpina veikt cilvēku labā citās mūsu dzīves sfērās, it īpaši patērētāju tiesību aizsardzības sfērā.

Daudziem var likties, ka ES ir darāms kas svarīgāks, nekā patērētāju aizsardzība. Tomēr vēlamies atgādināt, ka patērētāji ir ES kodola - vienotā tirgus - neatņemama sastāvdaļa. Mēs pērkam, ceļojam un investējam ES, tādējādi veicinot tās attīstību. Daži no mums sadala savu ieguldījumu vairāku dalībvalstu starpā, jo mēs ceļojam vai dzīvojam vienā valstī, bet strādājam citā. ES veido noteikumus tā, lai vienotais tirgus strādātu veiksmīgi. Šie noteikumi darbojas kā drošības tīkls visos mūsu ikdienas dzīves aspektos: lielveikalā, lidmašīnā, tiešsaistē vai ārpus tās.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 23 maijs 2019 10:49
Lasīt tālāk...
 
Patērētāju prioritātes pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām - par kaitīgām ķīmiskām vielām PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 19 maijs 2019 21:18

Turpinot rakstu sēriju "Patērētāju prioritātes pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām" vēlamies vērst patērētāju uzmanību atsevišķiem jautājumiem, kuru risināšana jāveic Eiropas Savienības līmenī. Šajā rakstā runāsim par kaitīgām ķīmiskām vielām.

Daudzās Eiropas valstīs pieaug saslimšana ar hroniskām un smagām slimībām, kuru cēlonis ir kaitīgu ķīmisku vielu saskare ar cilvēka organismu. Vairums ķīmisko vielu ir satopamas patēriņa produktos. Eiropas patērētaju organizācija (BEUC) veica patēriņa preču pārbaudes un konstatēja, ka preces satur ķīmiskas vielas, ar kurām patērētāji saskaras regulāri un ilgstoši, piemēram, apģērbs, apavi, rotaļlietas un bērnu aprūpes produkti, kosmētikas līdzekļi, higiēnas produkti, pārtikas produktu iepakojums, u.tml.
Eiropas Savienībā darbojas vērienīga ķīmisko vielu pārvaldības sistēma, piemēram, ES tiesību akti aizliedz lietot vielas (piemēram, rotaļlietās, kosmētikā un plastmasas iepakojumos), kas var izraisīt vēzi, mainīt DNS vai kaitēt reproduktīvajai veselībai.
Pateicoties ķimikāliju reģistrēšanas (REACH) regulējumam ES valstīm ir jāveic ķīmisko vielu reģistrēšana, vērtēšana, licencēšana un ierobežošana. Tomēr neskatoties uz šiem nozīmīgajiem sasniegumiem, vairumam patēriņa preču nav stingru ķīmisko vielu noteikumu.

Lūk daži risinājumi, kuri ir spējīgi uzlabot situāciju un kurus patērētājiem jāpieprasa:
- Bērnu aprūpes produktiem (bērnu ratiņiem, rotaļu paklājiem) jābūt brīviem no vēzi izraisošām ķīmiskām vielām.
- ES tiesību aktu pieņemšana, lai noteiktu ķimikāliju robežas higiēnas produktos (piemēram, bērnu autiņos).
- Patērētājiem ir jāsaņem precīza, viegli saprotama un uzticama informācija par precēm un to sastāva esošajām ķīmiskajam vielām. Jābūt skaidram un saskaņotam marķējumam.

Papildus informācijai sekojiet www.pateretajs.lv vai uzdodiet savus jautājumus info@pateretajs.lv

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 20 maijs 2019 08:25
 
Patērētāju prioritātes pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 30 aprīlis 2019 07:34

Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2019. gadā noteiks turpmāko Eiropas Savienības virzību, tāpēc vēlamies vērst patērētāju uzmanību atsevišķiem jautājumiem, kuru risināšana jāveic Eiropas Savienības līmenī. Šajā rakstā runā būs par patēriņa preču darbības ilgums. Printeri vai viedtālruņi, kurus pēc garantijas termiņa beigām nevar salabot, elektriskās zobu birstes, kuras ātri salūzt, kafijas aparātu rezerves detaļas, kuras nav iespējams nomainīt u.tml. problēmas, ar kuram saskaras patērētāji.

Lūk daži risinājumi, kuri ir spējīgi uzlabot situāciju un kurus patērētājiem jāpieprasa:


- pirms preces iegādes ir jāsniedz informācija par preces darbības ilgumu. Patērētājiem ir jāzina paredzamas preces kalpošanas laiks un ar to saistītās izmaksas, remonta iespējas un rezerves daļu pieejamība. Tas palīdzētu viņiem izvēlēties ilgtspējīgākus produktus;
- ir jāuzlabo patērētāju aizsardzība preču neatbilstības līguma noteikumiem gadījumā. Likumā paredzētais pārdevēja atbildības termiņš ir divi gadi. Pirmajos sešos mēnešos pārdevējam ir jāpierāda, ka, pārdodot preci, tai nav trūkumu. Pēc sešu mēnešu termiņa beigām pienākums pierādīt, ka precei trūkums bija uz pārdošanas brīdi tiek uzlikts patērētājam. Pierādīšanas pienākumam būtu jābūt tirgotājam divus gadus (kā to norādījusi Eiropas Komisija attiecīgajā priekšlikumā);
- preču rezerves daļām vajadzētu būt viegli pieejamām, lai patērētāji tās varētu salabot, nevis iegādāties jaunu. Rezerves daļu un remonta rokasgrāmatām jābūt pieejamām uz laiku, kas atspoguļo produkta paredzamo kalpošanas laiku;
- programmatūras atjauninājumiem jābūt pieejamiem produkta paredzamajā kalpošanas laikā. Iegādes brīdī patērētāji jāinformē par to, cik ilgi būs pieejami atjauninājumi un kādam nolūkam tie domāti (drošības, funkcionalitātes atjauninājumi utt.).

Papildus informācijai sekojiet www.pateretajs.lv vai uzdodiet savus jautājumus info@pateretajs.lv.

 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

6 lapa no 37
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack