LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Cik ilgā laikā ir jāizpilda patērētāja prasījums saistība ar nekvalitatīvu preci? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 19 decembris 2019 18:19
Attēls ar kalendāru, kurā atzīmēts datums

Gadījumos, kad runa ir par preces defektu, ļoti būtisks ir jautājums par to cik ātri pārdevējam ir jāizpilda patērētāja prasījums par preces remontu vai apmaiņu. Patērētāju tiesību aizsardzības likumā ir noteikts gan tas, ka nekvalitatīva prece apmaināma vai tās neatbilstība līguma noteikumiem novēršama saprātīgā termiņā, gan tas, ka pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums sniegt patērētājam rakstveida atbildi uz patērētāja iesniegumu 15 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Šie noteikumi bieži rada neizpratni gan patērētājos, gan komersantos. No vienas puses, patērētājiem liekas, ka daudz labāk būtu noteikt pavisam konkrētu termiņu prasījuma izpildei, nevis izmantot tādu "stiepjamu" formulējumu, kā "saprātīgs termiņš". No otras puses, komersanti bieži vien vadās tikai no 15 darbdienu termiņa atbildes sniegšanai, uzskatot, ka likums ļauj patērētāja prasījuma izpildi uzsākt arī pēc 15 darba dienām.

Tomēr ne pirmais, ne otrais viedoklis nav pamatoti. Šajā rakstā paskaidrosim kādēļ tas tā ir.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 19 decembris 2019 18:23
Lasīt tālāk...
 
5. decembris - Pasaules Konkurences diena! PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Pirmdiena, 09 decembris 2019 05:49

Š.g. 5. decembrī tiek atzīmēta Pasaules Konkurences diena. 2020. gada 1. janvārī stāsies spēkā grozījumi Konkurences likumā, kas sniegs Konkurences padomei efektīvākus rīkus novērst vienu no izplatītākajām Latvijas konkurences vides problēmām – publisku personu (pašvaldības, valsts iestādes) radītus konkurences kropļojumus.

Lai veicinātu sabiedrības izpratni par konkurences šķēršļiem Konkurences padome aicināja piedalīties akcijā “Nejēdzīgākais šķērslis konkurencei”, kurā jāpiesaka likumos, Ministru kabineta noteikumos, pašvaldību saistošajos noteikumos un citos normatīvajos aktos iekļautos nepamatotos ierobežojumus konkurencei vai uzņēmējdarbībai. Akcijas mērķis bija identificēt nepamatotos šķēršļus un rosināt to novēršanu.

Informācijai:
Par šķērsli konkurencei var uzskatīt normatīvo aktu prasības, kuru rezultātā tiek kavēta jaunu tirgus dalībnieku ienākšana tirgū vai no tirgus ir spiesti aiziet jau esošie tirgus dalībnieki.

Par šķērsli tiek uzskatītas arī situācijas, kad tirgus spēlētājiem pretēji konkurences neitralitātes principam netiek nodrošinātas vienlīdzīgas iespējas konkurēt tirgū, kā arī citas situācijas.

Piemērs: pašvaldība pieņem saistošos noteikumus, kuros noteikts, ka nākošajā gadā ielu tirdzniecības atļaujas tiks piešķirtas tikai tām personām, kurām šāda atļauja bijusi piešķirta trīs gadus pēc kārtas. Šāds regulējums padara neiespējamu jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū, kā arī tas piespiež pārtraukt darbību tiem esošajiem tirgus dalībniekiem, kuri neatbilst šīm prasībām.
Papildus informācija pieejama Konkurences padomes mājas lapā: www.kp.gov.lv
Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 17 decembris 2019 08:26
 
Kādi dokumenti nepieciešami patērētāja prasījuma pierādīšanai? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 29 novembris 2019 11:08
Attēls tiesneša āmurs ar bloknotu, kura tukšas lapas vidū uzzīmēta jautājuma zīme

Patērētāju strīdu risināšanas komisijas praksē nav retums gadījumi, kad jāpieņem lēmums izbeigt lietas izskatīšanu pierādījumu trūkuma dēļ. Tas nozīmē, ka, komisijas ieskatā, patērētājs nav izpildījis savu pienākumu pierādīt apstākļus, kas pamato viņa prasījumu.

Lai atvieglotu patērētājiem viņu prasījumu pierādīšanu, šajā rakstā sagatavojām īsu kopsavilkumu par Patērētāju tiesību aizsardzības centram un/vai komisijai iesniedzamiem dokumentiem gadījumos, kad ir strīds par preces kvalitāti, atteikuma tiesību izmantošanu un preces piegādes neizpildi.

Lasīt tālāk...
 
Vai nebanku patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējam nepieciešama licence? PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 24 novembris 2019 20:51

Visiem nebanku patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējiem ir jāsaņem speciālā atļauja jeb licence. To izsniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs pēc kapitālsabiedrības iesniegto dokumentu izvērtēšanas izsniedz vai atsaka izsniegt speciālo atļauju (licenci) patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai.Speciālo atļauju (licenci) izsniedz uz nenoteiktu laiku.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs triju darbdienu laikā pēc speciālās atļaujas (licences) stāšanās spēkā savā mājaslapā internetā ievieto informāciju par kapitālsabiedrībām, kuras saņēmušas speciālo atļauju (licenci), norādot informāciju par kreditēšanas veidiem un pakalpojuma sniegšanas vietām. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs triju darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas savā mājaslapā internetā ievieto informāciju par kapitālsabiedrībām izsniegto speciālo atļauju (licenču) apturēšanu un anulēšanu.

Informāciju PTAC publicē saskaņā ar 29.03.2011. MK noteikumu Nr.245 "Noteikumi par speciālo atļauju (licenci) patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai" 5. punkta prasībām.

LPIAA aicina patērētājus, kuri plāno izmantot vai izmanto patērētāju nebanku kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju pakalpojumus pārliecināties vai kapitālsabiedrība ir norādīta PTAC sarakstā:http://www.ptac.gov.lv/lv/table/kapitalsabiedribas-kuras-sanemu-licenci-pateretaju-krediteanas-pakalpojumu-sniegsanai

 
PIAA noslēdz 2019.gada uzņēmēju apmācību ciklu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 27 novembris 2019 19:58
Consumer Law Ready logo

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) vēlas informēt, ka apmācību programmas Consumer Law Ready ietvaros 2019.gadā organizēja četras bezmaksas apmācības maziem un vidējiem uzņēmējiem patērētāju aizsardzības jautājumos Alūksnē, Daugavpilī, Rēzeknē un Liepājā.

Apmācību ietvaros PIAA sagatavotie pasniedzēji palīdzēja Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvjiem izprast galvenos patērētāju aizsardzības likumdošanas noteikumus t.sk. kāda informācija ir sniedzama patērētājiem pirms līguma noslēgšanas, kas ir atteikuma tiesības, kā rīkoties, saņemot patērētāja pretenzijas, tai skaitā par preču/pakalpojumu kvalitāti, kā arī par negodīgās komercprakses un netaisnīgo līguma noteikumu pazīmēm.

Veiktas apmācības bija turpinājums uzņēmēju apmācības programmai, kuru PIAA uzsāka 2018.gadā, veicot pilotapmācības uzņēmējiem Cēsīs, Gulbenē, Jelgavā un Rēzeknē. PIAA plāno organizēt Consumer Law Ready apmācības arī 2019.gadā.

Consumer Law Ready ir specializēta ar Eiropas Komisijas atbalstu izstrādāta apmācību programma, kuras mērķis ir palīdzēt maziem un vidējiem uzņēmējiem (MVU) saprast un ievērot patērētāja pamattiesības Eiropas Savienībā.

Ieinteresētos Latvijas uzņēmējus lūdzam sazināties ar mums pa e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 27 novembris 2019 20:03
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

2 lapa no 39
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack