LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
SIA "CMSPRO" (mēdza tirgot www.discover.lv vietnē) ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 12 jūlijs 2018 08:45
banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "CMSPRO" (reģ. Nr. 40103686322) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu atmaksāt patērētājam 626,00 EUR par iegādātu līguma noteikumiem neatbilstošu mobilo telefonu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "CMSPRO", kura uz pirkuma izdarīšanas brīdi veica komercdarbību tīmekļa vietnē www.discover.lv (šobrīd šajā vietnē komercdarbību veic SIA "SL Smart"), ir pārdevusi patērētājai mobilo telefonu Apple iPhone 6s 64GB Space Gray. Tomēr, kad patērētājs 2017.gada 28.martā vērsās SIA “BCCS TM”, kurš ir Apple ražotāja oficiālais serviss Latvijā, jo lādēšanas ierīce pārstāja darboties, SIA “BCCS TM” konstatēja, ka precei nav piemērojama ražotāja garantija, jo precei bija jāatrodas pie ražotāja uz pārstrādi. 2017.gada 30.martā patērētājs vērsās rakstveidā pie pārdevēja ar lūgumu veikt preces maiņu. Pārdevējs piedāvāja veikt lādētāja maiņu, bet atteicās veikt visas preces maiņu. Patērētājs papildus vērsās AS “Capital” autorizētajā servisa centrā, lai noskaidrotu, vai precei ir ražotāja garantija. AS “Capital” 2018.gada 12.februārī ir sastādījusi tehnisko atzinumu, kurā norādīts, ka preces ražotāja Apple datu bāze uzrāda, ka patērētājam pārdotais mobilais telefons atbilstoši IMEI numuram ir norakstīts un nevar būt patērētāja īpašumā, remontēt preci nav iespējams.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka SIA "CMSPRO" ir jāatmaksā patērētājam par preci samaksāta summa, jo patērētājam tika pārdota lietota prece un patērētājs nebija par to informēts un, tādējādi, prece atzīstama par līguma noteikumiem neatbilstošu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 14.panta pirmās daļas 1.punktu, jo tai nepiemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu.

Papildus PIAA informē, ka atbilstoši SIA "Lursoft IT" datiem, bijušais SIA "CMSPRO" valdes priekšsēdētājs (pilnvaras izbeidzās 28.02.2018) ir arī SIA "SL Smart" valdes loceklis kopš 19.01.2018.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 12 jūlijs 2018 09:27
 
Seminārs Ventspilī PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 25 septembris 2012 14:15

Aicinām uz bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” rīko bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu.

Seminārs notiks 2012.gada 26. septembrī, Ventspilī, Kuldīgas ielā 11-11, plkst. 10.00.

Semināra laikā notiks lekcija par problēmām, kas saistītas ar šobrīd Latvijas patērētājiem pieejamiem strīdu izskatīšanas mehānismiem (prasījuma pieteikuma iesniegšana uzņēmējam, PTAC, tiesa), kā arī tiks sniegta informācija par iespējam risināt šos strīdus lētāk un ātrāk, izmantojot mūsdienīgus strīdu risināšanas mehānismus, t.sk. tādus salīdzinoši mazpazīstamus, kā mediācija un strīdu izskatīšanas komisijas. Būs arīiespēja saņemt informāciju par LPIAA nesen izveidoto mediatoru tīklu, kas darbojas Liepājā, Daugavpilī, Rīgā, Jūrmalā, Valmierā, Cēsīs, Jelgavā, Rēzeknē, Ogrē un Ventspilī.

Seminārs ir paredzēts visiem interesentiem.

LPIAA ir nevalstiska organizācija, kas nodibināta 1999.gadā un ir Latvijas patērētāju interešu aizsardzības nevalstisku organizāciju (LPIAA biedri) pārstāvis. Šobrīd LPIAA ir desmit biedrorganizācijas. LPIAA ir Eiropas patērētāju konsultatīvās grupas (ECCG) un Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) dalīborganizācija. LPIAA ir pastāvīgi iesaistīta lēmumu pieņemšanas procesā Eiropas Savienības un Latvijas mērogā.

Projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” finansējuma daļu 91,84% apmērā finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību. Apakšaktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.

Semināra programma ir pieejama šeit.

lielals logo

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 20 decembris 2012 21:05
 
Prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi? Nevelc garumā! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 14:27
Ekrānuzņēmuma attēls

Prece ir nopirkta, bet ātri vien noskaidrojas, ka tā nav kvalitatīva. Jūs nogādājat preci atpakaļ veikalā, kur pārdevējs to paņem apsekošanai. Paiet nedēļa, tad otrā, bet no pārdevēja ziņu nav. Jūs sazināties ar veikalu un tiekat informēts, ka atbilde drīz būs. Paiet vēl divas nedēļas un viss atkārtojas. Jūs nolemjat pagaidīt, bet Jūsu dzīve negaida - darbs un ģimene paņem savu laiku un nu jau pēc mēneša Jūs atceraties par to, ka nekādu ziņu no pārdevēja joprojām nav. Seko veikala apmeklējums vai zvans, asa vārdu apmaiņa un nu pārdevējs atvainojas par kavēšanos un atkal sola atbildi tuvākajā laikā. Vēl vairākas nedēļas paiet ikdienas darbos un Jūs atkal attopaties, ka lieta nav pavirzījusies uz priekšu ne par mata tiesu.

Lai arī Jūsu sašutums par pārdevēja rīcību noteikti būs vietā, tomēr tas nespēs palīdzēt konstruktīvi atrisināt situāciju.

Šajā rakstā piedāvājam Jums trīs padomus, kas palīdzēs padarīt problēmas risināšanu konstruktīvāku un nepieļaut, lai process pārvēršas bezgalīgā "gumijas stiepšanā".

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 08 novembris 2017 10:05
Lasīt tālāk...
 
LPIAA atver jaunu mājaslapu - www.pretenzija.lv! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 31 oktobris 2016 10:18

www.pretenzija.lv

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) izveidojusi tīmekļa vietni www.pretenzija.lv, kurā katrs patērētājs, kas saskāries ar preces vai pakalpojuma defektu (neatbilstību līguma noteikumiem) var ātri un vienkārši sagatavot iesniegumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.

Šāda iesnieguma iesniegšana ir priekšnoteikums turpmākai strīda risināšanai Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un šogad izveidotajā Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Jāatgādina, ka 2016.gadā notikušās būtiskas izmaiņas patērētāju strīdu izskatīšanas kārtībā, tai skaitā tika izveidota jauna institūcija - Patērētāju strīdu risināšanas komisija, kuras darbu nodrošina PTAC un kuras sastāvu veido bijušie tiesneši, kā arī komersantu organizāciju un PIAA pārstāvji.

Nolūkā atbalstīt Latvijas patērētājus, kuri bieži vien nav informēti par pēdējām izmaņām likumos, PIAA ir izveidojusi vietni www.pretenzija.lv, kuras saturs arī turpmāk tiks adaptēts aktuāliem grozījumiem normatīvajos aktos.

Izmantojot www.pretenzija.lv iesnieguma sagatavošanai nebūs nepieciešamas juridiskās zināšanas - vajadzēs tikai aizpildīt vairākas ailes atbilstoši norādījumiem. Turklāt, to ir iespējams darīt sev ērtākajā brīdī un veidā - ar datora, planšetes vai viedtālruņa palīdzību. Sagatavotu iesniegumu varēs izdrukāt vai nosūtīt elektroniski. Vietnē www.pretenzija.lv atradīsiet arī informāciju par par savām tiesībām un strīdu risināšanas kārtību t.i. kur un kādos termiņos jāveršas, lai atrisinātu strīdu.

Vietne www.pretenzija.lv ir tapusi projekta “Patērētāju pirmās palīdzības komplekts” (Consumer First Aid Toolkit) ietvaros, kuru kopīgi īsteno divas Baltijas valstu patērētāju organizācijas, kas ir Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) biedri: Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) un Lietuvas Patērētāju organizāciju alianse (Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas jeb LVOA). Projektu finansē Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) Angel funding programmas ietvaros, kas ir veltīta Centrālas Eiropas, Austrumeiropas un Dienvidaustrumu Eiropas valstu patērētāju organizāciju atbalstam.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 03 novembris 2016 10:43
 
Consumer Law Ready apmācības Cēsīs PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 04 jūlijs 2018 10:19
Consumer Law Ready logo

Latvijas Patērētāju aizstāvības asociācija sadarbībā ar Cēsu uzņēmēju klubu uzņēmēju apmācību programmas Consumer Law Ready ietvaros 2018.gada 7.jūnijā Cēsīs organizēja bezmaksas apmācību par tēmu "Negodīgā komercprakse un netaisnīgie līguma noteikumi".

Apmācību gaitā 13 Cēsu uzņēmēju kluba pārstāvji iepazinās ar negodīgās komercprakses un netaisnīgo līguma noteikumu pazīmēm, lai savā komercdarbībā spētu izvairīties no kļūdām un iespējamām soda sankcijām.

Consumer Law Ready ir specializēta ar Eiropas Komisijas atbalstu izstrādāta apmācību programma, kuras mērķis ir palīdzēt maziem un vidējiem uzņēmējiem (MVU) saprast un ievērot patērētāja pamattiesības Eiropas Savienībā.

Cēsu uzņēmējus, kas arī vēlas piedalīties apmācībās, lūdzam sazināties ar mūsu patērētāju konsultanti un sertificēto Consumer Law Ready pasniedzēju Olitu Ansoni (tālr.29838086, e-pasts: cesis@pateretajs.lv).

Savukārt, ieinteresētos Latvijas uzņēmējus no citiem reģioniem lūdzam sazināties ar mums pa e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 04 jūlijs 2018 10:23
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 25
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack