LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
PIAA statistika par saņemtajām sūdzībām PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 31 janvāris 2018 13:45
Statistika attēls

Gada sākums tradicionāli ir laiks, kad tiek veikti apkopojumi par iepriekšējā gadā paveikto - tiek sagatavoti statistikas pārskati, tiek analizēti darbības rezultāti, tiek izdarti secinājumi. Patērētāju aizsardzības jomā ar īpašu interesi parasti sagaidam darbības pārskatus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra, bet pēdējos gados - arī no dažādiem patērētāju strīdu ārpustiesas risinātājiem (termiņš - 1.marts).

Savukārt, šajā rakstā vēlējāmies īsumā apskatīt Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā (PIAA) saņemto sūdzību un jautājumu statistiku par 2017.gadu.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 05 februāris 2018 14:16
Lasīt tālāk...
 
Seminārs Ventspilī PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 25 septembris 2012 14:15

Aicinām uz bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” rīko bezmaksas semināru par patērētāju strīdu risināšanu.

Seminārs notiks 2012.gada 26. septembrī, Ventspilī, Kuldīgas ielā 11-11, plkst. 10.00.

Semināra laikā notiks lekcija par problēmām, kas saistītas ar šobrīd Latvijas patērētājiem pieejamiem strīdu izskatīšanas mehānismiem (prasījuma pieteikuma iesniegšana uzņēmējam, PTAC, tiesa), kā arī tiks sniegta informācija par iespējam risināt šos strīdus lētāk un ātrāk, izmantojot mūsdienīgus strīdu risināšanas mehānismus, t.sk. tādus salīdzinoši mazpazīstamus, kā mediācija un strīdu izskatīšanas komisijas. Būs arīiespēja saņemt informāciju par LPIAA nesen izveidoto mediatoru tīklu, kas darbojas Liepājā, Daugavpilī, Rīgā, Jūrmalā, Valmierā, Cēsīs, Jelgavā, Rēzeknē, Ogrē un Ventspilī.

Seminārs ir paredzēts visiem interesentiem.

LPIAA ir nevalstiska organizācija, kas nodibināta 1999.gadā un ir Latvijas patērētāju interešu aizsardzības nevalstisku organizāciju (LPIAA biedri) pārstāvis. Šobrīd LPIAA ir desmit biedrorganizācijas. LPIAA ir Eiropas patērētāju konsultatīvās grupas (ECCG) un Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) dalīborganizācija. LPIAA ir pastāvīgi iesaistīta lēmumu pieņemšanas procesā Eiropas Savienības un Latvijas mērogā.

Projekta “Latvijas patērētāju tiesību aizsardzības biedrību kapacitātes stiprināšana patērētāju strīdu risināšanā un līdzdalībā normatīvo aktu izstrādāšanā” finansējuma daļu 91,84% apmērā finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību. Apakšaktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.

Semināra programma ir pieejama šeit.

lielals logo

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 20 decembris 2012 21:05
 
Prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi? Nevelc garumā! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 14:27
Ekrānuzņēmuma attēls

Prece ir nopirkta, bet ātri vien noskaidrojas, ka tā nav kvalitatīva. Jūs nogādājat preci atpakaļ veikalā, kur pārdevējs to paņem apsekošanai. Paiet nedēļa, tad otrā, bet no pārdevēja ziņu nav. Jūs sazināties ar veikalu un tiekat informēts, ka atbilde drīz būs. Paiet vēl divas nedēļas un viss atkārtojas. Jūs nolemjat pagaidīt, bet Jūsu dzīve negaida - darbs un ģimene paņem savu laiku un nu jau pēc mēneša Jūs atceraties par to, ka nekādu ziņu no pārdevēja joprojām nav. Seko veikala apmeklējums vai zvans, asa vārdu apmaiņa un nu pārdevējs atvainojas par kavēšanos un atkal sola atbildi tuvākajā laikā. Vēl vairākas nedēļas paiet ikdienas darbos un Jūs atkal attopaties, ka lieta nav pavirzījusies uz priekšu ne par mata tiesu.

Lai arī Jūsu sašutums par pārdevēja rīcību noteikti būs vietā, tomēr tas nespēs palīdzēt konstruktīvi atrisināt situāciju.

Šajā rakstā piedāvājam Jums trīs padomus, kas palīdzēs padarīt problēmas risināšanu konstruktīvāku un nepieļaut, lai process pārvēršas bezgalīgā "gumijas stiepšanā".

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 08 novembris 2017 10:05
Lasīt tālāk...
 
LPIAA atver jaunu mājaslapu - www.pretenzija.lv! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 31 oktobris 2016 10:18

www.pretenzija.lv

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) izveidojusi tīmekļa vietni www.pretenzija.lv, kurā katrs patērētājs, kas saskāries ar preces vai pakalpojuma defektu (neatbilstību līguma noteikumiem) var ātri un vienkārši sagatavot iesniegumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.

Šāda iesnieguma iesniegšana ir priekšnoteikums turpmākai strīda risināšanai Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un šogad izveidotajā Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Jāatgādina, ka 2016.gadā notikušās būtiskas izmaiņas patērētāju strīdu izskatīšanas kārtībā, tai skaitā tika izveidota jauna institūcija - Patērētāju strīdu risināšanas komisija, kuras darbu nodrošina PTAC un kuras sastāvu veido bijušie tiesneši, kā arī komersantu organizāciju un PIAA pārstāvji.

Nolūkā atbalstīt Latvijas patērētājus, kuri bieži vien nav informēti par pēdējām izmaņām likumos, PIAA ir izveidojusi vietni www.pretenzija.lv, kuras saturs arī turpmāk tiks adaptēts aktuāliem grozījumiem normatīvajos aktos.

Izmantojot www.pretenzija.lv iesnieguma sagatavošanai nebūs nepieciešamas juridiskās zināšanas - vajadzēs tikai aizpildīt vairākas ailes atbilstoši norādījumiem. Turklāt, to ir iespējams darīt sev ērtākajā brīdī un veidā - ar datora, planšetes vai viedtālruņa palīdzību. Sagatavotu iesniegumu varēs izdrukāt vai nosūtīt elektroniski. Vietnē www.pretenzija.lv atradīsiet arī informāciju par par savām tiesībām un strīdu risināšanas kārtību t.i. kur un kādos termiņos jāveršas, lai atrisinātu strīdu.

Vietne www.pretenzija.lv ir tapusi projekta “Patērētāju pirmās palīdzības komplekts” (Consumer First Aid Toolkit) ietvaros, kuru kopīgi īsteno divas Baltijas valstu patērētāju organizācijas, kas ir Eiropas patērētāju organizācijas (BEUC) biedri: Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) un Lietuvas Patērētāju organizāciju alianse (Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas jeb LVOA). Projektu finansē Eiropas Patērētāju organizācija (BEUC) Angel funding programmas ietvaros, kas ir veltīta Centrālas Eiropas, Austrumeiropas un Dienvidaustrumu Eiropas valstu patērētāju organizāciju atbalstam.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 03 novembris 2016 10:43
 
OIK reforma un mājsaimniecību patērētāji PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Ceturtdiena, 22 februāris 2018 09:01

2018. gada februārī mājsaimniecību patērētāji saņem kārtējos rēķinus par elektroenerģiju un konstatē izmaiņas!

LPIAA saņem patērētāju sūdzības, kuriem elektrības rēķini ar mazu elektrības patēriņu, vai tādi, kuri elektrību nav patērējuši vispār ir auguši. Tos sadārdzinājis jaunais obligātā iepirkuma komponentes finansēšanas modelis. Izmaiņas saistās ar 2018.gada 1.janvārī ieviesto jauno kārtību, kas paredz diferencēt elektrības rēķinos iekļauto atbalstu tā dēvētās „zaļās enerģijas ražotājiem” jeb obligātā iepirkuma komponenti (turpmāk OIK).

OIK maksājuma apmēru veido divas daļas, t.i. fiksētā jeb jaudas daļa, kura ir atkarīga no ampēros mērāmā elektrības pieslēguma sprieguma. Savukārt mainīgā daļa veidojas proporcionāli patērētajai elektroenerģijai. Rēķinos tiek izdalīta „OIK atjaunojamie”; „OIK koģenerācija”; „jaudas obligātā iepirkuma komponente par pieslēgumu”.

Jaunās kārtības rezultātā, kāda patērētāja raksta: „ja līdz 2018.gada 1. janvārim par OIK maksāju 0,48 eiro, tad š.g. janvārī 3,32 eiro t.i. gandrīz septiņas reizes vairāk, kaut gan elektrības patēriņš bija ļoti niecīgs”. Tie, kuri taupa elektrību un patērē to mazāk samaksā vairāk nekā tiek, kuru elektrības patēriņš ir lielāks!

LR Ekonomikas ministrija skaidro, ka „elektroenerģijas ražošanai no atjaunojamiem energoresursiem un augstas efektivitātes koģenerācijā, Latvijā kā atbalsta instruments tiek izmantots elektroenerģijas obligātais iepirkums un jaudas maksa par elektrostacijā uzstādīto elektrisko jaudu. Papildu izmaksas, kas rodas atbalsta sniegšanas rezultātā, sedz visi Latvijas elektroenerģijas lietotāji, maksājot OIK, kas papildus elektroenerģijas tirgus cenai, sadales/pārvades tarifam un pievienotās vērtības nodoklim tiek iekļauta elektroenerģijas gala cenā”.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera masu saziņas līdzekļos un savā mājas lapā izteikuši neapmierinātību ar jauno kārtību un aicināja (skatīt šeit: https://www.chamber.lv/lv/content/jaunumi/1805) nepieļaut jaunas OIK reformas, tieši pretēji, pakāpeniski no šīs maksas atteikties. LTRK aicina LR Ekonomikas ministriju nekavējoties izvērtēt arī valstij piederošās AS “Sadales tīkls” izmaksas un investīciju plānus, kas bieži vien ir nesaprotami ne tikai uzņēmējiem, bet arī iedzīvotājiem, tādēļ aicinām uzraudzības iestādes rūpīgi sekot līdzi tēriņu sadaļai. Arī šis ir veids, kā samazināt gala cenu elektroenerģijai.

Atgādināsim, ka Latvijā ir septītais augstākais OIK maksājums starp Eiropas Savienības dalībvalstīm (ES Eurostat dati, 2016). Vairāk par OIK maksā Beļģijā, Dānijā, Apvienotajā Karalistē, Austrijā, Itālijā un Vācijā.

 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

1 lapa no 23
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack