LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
PIAA piedalās Daugavpils pilsētas svētkos PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 11 jūlijs 2017 08:04
PIAA pārstāvji pie telts

Šī gada 10.jūlijā Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) ņema dalību Daugavpils pilsētas svētku svinībās, informējot patērētājus par viņu likumīgajām tiesībām.

PIAA pārstāvji Andrejs Vanags un Inna Griņoka, kas ir arī PIAA konsultante Daugavpilī, informēja patērētājus par viņu tiesībām dažādās patērētāju aizsardzības jomās - preču un pakalpojumu kvalitāte, kreditēšana, pirkumi internetā u.c. PIAA teltī, līdz ar noderīgu informāciju un konsultācijām varēja saņemt bukletus un brošūras, piedalīties vikorīnā un saņemt T-kreklus ar PIAA simboliku vai arī vienkārši aprunāties par dažādām ar patērētāju aizsardzību saistītajām tēmām.

Pateicamies Daugavpils pilsētas domei par atsaucību, kā arī mūsu telts apmeklētajiem par izrādīto interesi.

PIAA 2017.gadā plāno piedalīties arī citos publiskajos pasākumos dažādās Latvijas pilsētās, tai skaitā Cēsu Pilsētas svētkos "Svinēsim ar garšu" (2017.gada 22.jūlijā) un Liepājas pilsētas svētkos ”Vasaras ražas tirdziņš” (2017.gada 25.augustā).

Laipni lūgti mūsu teltī!

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 11 jūlijs 2017 08:14
 
Darījumu apliecinošs dokuments PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 30 jūnijs 2017 09:30
Čeks

Nav noslēpums, ka ir ne tikai nepieciešams zināt savas patērētāja tiesības, bet arī izmantot tās praksē. Svarīgākais patērētāja uzdevums šai ziņā ir sava prasījuma pierādīšana. Tieši šim jautājumam esam nolēmuši veltīt nelielu rakstu sēriju. Šajā rakstā runa būs par darījuma fakta pierādīšanu un darījumu apliecinošiem dokumentiem.

Aizstāvot savas tiesības patērētājam vispirms ir jāpierāda, ka darījums ir noticis t.i. ka patērētājs patiešām pasūtījis preci vai pakalpojumu pie attiecīgā komersanta. Dokumentu, kas pierāda šo faktu sauc par darījumu apliecinošu dokumentu. Darījumu apliecinoši dokumenti var būt dažādi, piemēram, čeks, kvīts, rēķins, rakstveida līgums, biļete.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 04 jūlijs 2017 11:56
Lasīt tālāk...
 
Pasūtītā prece nav piegādāta. Ko darīt? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 30 maijs 2017 17:06

photo wait web

Jūs pasūtījāt preci veikalā, internetā vai katalogā, veicāt priekšapmaksu, bet Jūsu pasūtījums tā arī nav izpildīts. Jūs zvanat pārdevējam, dzirdat solījumus un attaisnojumus, bet pasūtījums joprojām nav pienācis. Paiet mēneši gaidās un uztrau­kumā, iekams pacietības mērs ir pilns. Jūs saprotat, ka tā turpināties nevar...

Lai efektīvi tiktu galā ar šo situāciju nepieciešama stingrība un pašdisciplīna. Zemāk ir apkopoti daži ieteikumi patērētājiem par to, kā pareizi rīkoties, ja rodas problēmas ar preču piegādes termiņu ievērošanu.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 01 jūnijs 2017 10:01
Lasīt tālāk...
 
Patērētājiem jāpieprasa operatoram izdevīgākus tarifus! PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Svētdiena, 28 maijs 2017 12:58
Related image

Kopš mobilo sakaru operatoru informatīvo paziņojumu nosūtīšanas, ļoti daudzi patērātāji griezušies ar sūdzībām Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijā (LPIAA), Konkurences Padomē (KP) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK).

Latvijas mobilo sakaru operatori lēmumu celt tarifus skaidro ar jauno Eiropas Savienības regulējumu ar kuru tiks pilnībā atcelti viesabonēšanas tarifi, t.i. mobilo sakaru operatoriem jānodrošina vienota cena kā mītnes zemē tā ārvalstīs.

Lai gan sākot ar š.g. jūniju tiks pilnībā atcelti viesabonēšanas tarifi, mobilo sakaru lietotājiem, saskaņā ar saņemtajiem paziņojumiem pieaugs mobilo sakaru tarifu cenas. LPIAA aicina patērētājus meklēt alternatīvus variantus, izvērtējot vairāku mobilo sakaru operatoru piedāvājumus, piemēram, meklēt iespējas senioriem un junioriem saņemt lētākus tarifus. Kā atzina LPIAA padomes priekšsēdētāja, Tekla Žabova:

Latvijā daudzi nekad nav bijuši ārzemēs un neplāno ceļojumus, tāpēc pieslēgums ārzemēs nav bijis vajadzīgs un nebūs vajadzīgs. Aicinām mobilo sakaru operatous izstrādāt atbilstošus piedāvājumus dažādām sabiedrības grupām.

Patērētājiem jāizlemj, vai pieslēgums internetam ir nepieciešams, jo, ja šāds pieslēgums nav nepieciešams, par to brīdināt operatoru. Tas varētu samazināt ik mēneša maksu. Ir operatori, kuri atteikušies no tā saucamiem maksas zvaniem, piemēram, zvani uz poliklinikām. Ir iespējami dažādi tarifu plāni, tādēļ patērētājam ir jāgriežās pie sava operatora klientu centrā, lai palīdzētu izvēlēties patērētājam vēlamo tarifa plānu.

PTAC aicina patērētājus ziņot par gadījumiem, kad operators nav bijis godīgs pret patērētāju. Konkurences padome aicina patērētājus būt prasīgiem un uzreiz nepiekrist tam, ko operatori piedāvā. KP turpina pārbaudi par mobilo sakaru operatoru tarifu vienlaicīgu celšanu, publiskojamu secinājumu vēl nav.

Atgādinām, ka sākot ar 2017.gada 15.jūniju tiks pilnībā atcelti viesabonēšanas tarifi, tāpēc patērētājiem jāsteidz izvēlēties atbilstošākais mobilo sakaru tarifs.

Ja patērētājiem radušies jautājumi vai ir nepieciešams padoms vai palīdzība, vērsieties LPIAA: info@pateretajs.lv

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 02 jūnijs 2017 14:10
 
SIA "ETG" (veikals "Podium", www.podium.lv) ir iekļauts "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 15 maijs 2017 16:18

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "ETG" (reģ. Nr.40103145298) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu apmainīt mēteli pret līguma noteikumiem atbilstošu un atlīdzināt ekspertīzes izdevumus, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tai par pienākumu to izdarīt.

SIA "ETG", kas veic komercdarbību veikalā "Podium" (Brīvības bulvāris 21, Rīgā) un tīmekļa vietnē www.podium.lv, ir pārdevusi patērētājam mēteli 2000 EUR vērtībā, kurš atbilstoši eksperta atzinumam izrādījušies nekvalitatīvs. Neskatoties uz to, SIA "ETG" atteicās izpildīt patērētāja prasību, norādot, ka ekspertīzes veicējs nav pieprasījis GIORGIO ARMANI S.p.A informāciju par mēteļa ražošanas tehnoloģiju un ražotāja izvirzītajām prasībām tā izgatavotajam mētelim. Pārdevējs, savukārt, ir saņēmis informāciju no mēteļa ražotāja GIORGIO ARMANI S.p.A, ka mēteļa ražošanā nav pieļauta tehnoloģiska kļūda.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, vienbalsīgi atzinusi, ka mēteļa ražošanas procesā ir pieļautas būtiskas tehnoloģiskās kļūdas, proti, dažas no piegriezuma detaļām nav savietotas ar kažoka virzienu, kā rezultātā mēteli nav iespējams valkāt, līdz ar to iegādātais mētelis uzskatāms par līguma noteikumiem neatbilstošu.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 29 maijs 2017 08:24
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

4 lapa no 21
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack