LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Informācijas par preci trūkums var novest pie defekta PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:22
Kurpju attēls

Pārdevēji, atsakot apmierināt patērētāju prasījumus nereti norāda, ka precei nav ražošanas defektu. Tomēr Patērētāju tiesību aizsardzības likums preces neatbilstību līguma noteikumiem saista ne tikai ar ražošanas defektiem, bet arī ar informācijas apjomu, kuru pārdevējs sniedz patērētājam. Cik tad svarīga loma ir par preci sniegtajai informācijai, nosakot tās kvalitāti?

Šajā rakstā turpināsim iepazīstināt lasītājus ar Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumiem un pastāstīsim par vienu no tiem, kurā atbilde uz šo jautājumu tika sniegta.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 08 decembris 2017 08:16
Lasīt tālāk...
 
SIA "G.Sidrabiņš", kas darbojas t/c "Mego" ir iekļauta melnajā sarakstā PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 30 novembris 2017 14:26

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "G.Sidrabiņš" (reģ. Nr. 40003113120) par to, ka uzņēmums nav veicis apavu maiņu pret līguma noteikumiem atbilstošu preci, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "G.Sidrabiņš", kura veic komercdarbību tirdzniecības centrā "Mego" (Kleistu iela 9, Rīga), ir pārdevusi patērētājai apavus 79 EUR vērtībā, pēc kuru iegādes patērētāja konstatēja apavu defektu - apavu purngalos redzamas rievas, vienam no apaviem āda ir saburzīta un tas ir redzams arī valkāšanas laikā, kā arī pēc apavu iegādes radās grūtības ar to valkāšanu. SIA "G.Sidrabiņš", atbildot uz patērētājas iesniegumu, norādīja, ka apaviem nav ražošanas defekta, un rievas apavos ir radušās apavu pielaikošanas un valkāšanas rezultātā.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka apavu purngalos ir vizuāli manāma rieva, kas veidojas apavu purngala ādas nostiprinājuma defekta rezultātā. Tehnoloģiski starp ādu un oderi ir jābūt materiālam, kas veido formu. Ņemot vērā radušos defektu, komisija konstatēja, ka materiāls nav atbilstošs, kā rezultātā apavu purngalā veidojas rieva.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 30 novembris 2017 15:14
 
PIAA dalība Baltijas Enerģētikas forumā 2017 PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Trešdiena, 15 novembris 2017 14:16

img 3403-1

š.g. 15. novembrī PIAA padomes priekšsēdētāja Tekla Žabova un starptautisko un ES lietu koordinatore Baiba Miltoviča piedalījās "Baltijas Enerģētikas forumā 2017". Forums ir nozīmīgs, jo pulcēja Baltijas valstu augsta līmeņa enerģētikas tirgus dalībniekus, valsts pārvaldes pārstāvjus, investorus,akadēmiķus, pašvaldību un patērētāju organizāciju pārstāvjus un masu medijus.
FORUMA GALVENĀS TĒMAS:
1) Ceļā uz vienotu tirgu: reģionālā dabasgāzes un elektroenerģijas tirgus attīstība Baltijas valstīs;
2) Krustceles: Latvijas nākotnes politika attiecībā uz atjaunojamās enerģijas attīstību un energoefektivitāti;
3) Rītdienas enerģija: Viedo māju attīstība un Viedās pilsētas kā enerģētikas tirgus attīstības virzītājs.


Forums atspoguļoja stratēģiskos virzienus sarunās par Baltijas valstu gāzes un elektroenerģijas tirgus attīstību un integrāciju Ziemeļvalstu tirgū. Mājsaimniecību kontekstā šie procesi ir nozīmīgi, lai veicinātu konkurences attīstību un līdzsvarotu patērētāju interešu aizsardzību reģionā.

Svarīgi! - PIAA sadarbībā ar Eiropas Komisijās pārstāvniecību Latvijā š.g. 23. novembrī plkst.11.00 organizē konferenci par dabasgāzes tirgus atvēršanu mājsaimniecībām Eiropas Savienības mājā, Rīgā. Aicināti visi interesenti!

Papildus informācijai lūdzu sekojiet: www.pateretajs.lv

 
LPIAA atklāta vēstule par OIK krāpšanas lietu PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 16:16

Pēdējo nedēļu laikā publiski izskanējusī informācija par elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponentes (OIK) atļauju izsniegšanu rada pamatotas bažas, ka patērētāji par saņemto elektroenerģiju daudzus gadus ir nepamatoti pārmaksājuši.

Izskanējusī informācija met ēnu uz valdības iesākto OIK reformu, kā arī mazina pārliecību, ka šī reforma sasniegs solīto rezultātu un būs patērētājiem, pirmkārt, mājsaimniecībām, izdevīga.

Lai novērstu situāciju, kurā vienīgie ieguvēji no atbalsta elektroenerģijas ražošanai no atjaunojamajiem energoresursiem ir OIK atļauju saņēmēji, kā arī, lai nepieļautu mājsaimniecību maksājumu nepamatotu pieaugumu, Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) aicina Ministru kabinetu veikt rūpīgu OIK atļauju izsniegšanas sistēmas un kritēriju, kā arī atbildīgo personu darbības izvērtēšanu.

LPIAA aicina valdību izveidot mehānismu, lai patērētājiem kompensētu izdevumus par OIK piemērošanas rezultātā nepamatoti sadārdzināto elektroenerģiju.

Izskanējusī informācija par OIK atļauju izsniegšanu rada šaubas par Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) darbu patērētāju interesēs. LPIAA uzskata, ka patlaban ir īstais laiks, lai enerģijas tirgus regulēšanas lēmumu pieņemšanā SPRK iesaistītu sabiedrības pārstāvjus ar lielākām lēmējtiesībām nekā tas ir šobrīd.

SPRK beidzot būtu jānodrošina enerģijas patērētāju strīdu risināšanas komisijas reāla darbība, iesaistot ne tikai industrijas pārstāvjus, bet arī LPIAA ekspertus. Līdzīga prakse Latvijā jau veiksmīgi tiek īstenota, risinot strīdus starp patērētāju un pārdevēju vai pakalpojumu sniedzēju citās jomās.

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 31 oktobris 2017 16:29
 
Prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi? Nevelc garumā! PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 31 oktobris 2017 14:27
Ekrānuzņēmuma attēls

Prece ir nopirkta, bet ātri vien noskaidrojas, ka tā nav kvalitatīva. Jūs nogādājat preci atpakaļ veikalā, kur pārdevējs to paņem apsekošanai. Paiet nedēļa, tad otrā, bet no pārdevēja ziņu nav. Jūs sazināties ar veikalu un tiekat informēts, ka atbilde drīz būs. Paiet vēl divas nedēļas un viss atkārtojas. Jūs nolemjat pagaidīt, bet Jūsu dzīve negaida - darbs un ģimene paņem savu laiku un nu jau pēc mēneša Jūs atceraties par to, ka nekādu ziņu no pārdevēja joprojām nav. Seko veikala apmeklējums vai zvans, asa vārdu apmaiņa un nu pārdevējs atvainojas par kavēšanos un atkal sola atbildi tuvākajā laikā. Vēl vairākas nedēļas paiet ikdienas darbos un Jūs atkal attopaties, ka lieta nav pavirzījusies uz priekšu ne par mata tiesu.

Lai arī Jūsu sašutums par pārdevēja rīcību noteikti būs vietā, tomēr tas nespēs palīdzēt konstruktīvi atrisināt situāciju.

Šajā rakstā piedāvājam Jums trīs padomus, kas palīdzēs padarīt problēmas risināšanu konstruktīvāku un nepieļaut, lai process pārvēršas bezgalīgā "gumijas stiepšanā".

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 08 novembris 2017 10:05
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

5 lapa no 25
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack