LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Kāpēc nepieciešama aprites ekonomika? PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 31 jūlijs 2018 10:55

economia-circolare Aprites ekonomika ietver ne tikai atkritumu apsaimniekošanu, bet arī ražošanas attīstību un iespēju pilnvērtīgāk izmantot ierobežotos planētas resursus. Ir nepieciešams samazināt pārtikas atkritumu apjomu, novērst pārtikas atkritumu rašanos, veicināt drošu nepārdotās pārtikas sadali. Tāpat būtu jāstiprina patērētāju izpratne par “Izlietot līdz” un “Ieteicams līdz” marķējumu nozīmi.

Saskaņā ar Eurostat informāciju 2016. gadā Latvijā tika pārstrādāti nepilni 30% atkritumu, bet vairāk nekā 70% nonāca poligonos. "Aprites ekonomiku" var skaidrot divos veidos - pirmais veids, produkta salabošana, kad produkts vai tā daļas vairs nevar tikt lietotas atkārtoti, tās ir jāpārstrādā, lai iegūtu tehniskos elementus. Otrs aprites ekonomikas aplis ir bioloģisko materiālu aprite. Tie ir jau atjaunojamie materiāli, un arī ir svarīgi, lai tie viena produkta dzīves cikla beigās tiktu izmantoti citiem atjaunojamajiem materiāliem.

Eiropas Komisija ir ierosinājusi Aprites ekonomikas pakotni – likumdošanas kopumu ar mērķi Eiropā veicināt pāreju uz aprites ekonomiku. Arī Eiropas Parlaments apstiprināja aprites ekonomikas noteikumus, tā atbalstot vērienīgu atkritumu pārstrādes mērķu noteikšanu.

Nākamie soļi: Noteikumi vēl oficiāli jāapstiprina ES Padomei, bet pēc tam tiek tiks publicēti ES Oficiālajā Vēstnesī.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 02 augusts 2018 12:41
 
Kā uzlabot savas izredzes Patērētāju strīdu risināšanas komisijā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 24 jūlijs 2018 15:07
Trāpījums mērķī attēls

Atbilstoši Patērētāju strīdu risināšanas komisijas darbības pārskatam par 2017.gadu 2017.gadā tā pieņēma 75 lēmumus, no kuriem:

  • 52 (69,0%) gadījumos pieņemti patērētājiem labvēlīgi lēmumi;
  • 17 (23,0%) gadījumos patērētāju prasība tika noraidīta;
  • 6 (8,0%) gadījumos lieta izbeigta pierādījumu trūkuma dēļ.

Lai arī nospiedošais vairākums gadījumu komisija apmierināja patērētāju iesniegumus, tomēr gandrīz 1/3 gadījumos tas tā nenotika. Šajā rakstā sniegsim divus ieteikumus, sekojot kuriem patērētājs var palielināt savas izredzes saņemt labvēlīgu komisijas lēmumu.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 25 jūlijs 2018 11:04
Lasīt tālāk...
 
SIA "CMSPRO" (mēdza tirgot www.discover.lv vietnē) ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Ceturtdiena, 12 jūlijs 2018 08:45
banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "CMSPRO" (reģ. Nr. 40103686322) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu atmaksāt patērētājam 626,00 EUR par iegādātu līguma noteikumiem neatbilstošu mobilo telefonu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tam par pienākumu to izdarīt.

SIA "CMSPRO", kura uz pirkuma izdarīšanas brīdi veica komercdarbību tīmekļa vietnē www.discover.lv (šobrīd šajā vietnē komercdarbību veic SIA "SL Smart"), ir pārdevusi patērētājai mobilo telefonu Apple iPhone 6s 64GB Space Gray. Tomēr, kad patērētājs 2017.gada 28.martā vērsās SIA “BCCS TM”, kurš ir Apple ražotāja oficiālais serviss Latvijā, jo lādēšanas ierīce pārstāja darboties, SIA “BCCS TM” konstatēja, ka precei nav piemērojama ražotāja garantija, jo precei bija jāatrodas pie ražotāja uz pārstrādi. 2017.gada 30.martā patērētājs vērsās rakstveidā pie pārdevēja ar lūgumu veikt preces maiņu. Pārdevējs piedāvāja veikt lādētāja maiņu, bet atteicās veikt visas preces maiņu. Patērētājs papildus vērsās AS “Capital” autorizētajā servisa centrā, lai noskaidrotu, vai precei ir ražotāja garantija. AS “Capital” 2018.gada 12.februārī ir sastādījusi tehnisko atzinumu, kurā norādīts, ka preces ražotāja Apple datu bāze uzrāda, ka patērētājam pārdotais mobilais telefons atbilstoši IMEI numuram ir norakstīts un nevar būt patērētāja īpašumā, remontēt preci nav iespējams.

Patērētāju strīdu risināšanas komisija, izvērtējot strīda faktiskos apstākļus un pušu iesniegtos pierādījumus, secināja, ka SIA "CMSPRO" ir jāatmaksā patērētājam par preci samaksāta summa, jo patērētājam tika pārdota lietota prece un patērētājs nebija par to informēts un, tādējādi, prece atzīstama par līguma noteikumiem neatbilstošu saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 14.panta pirmās daļas 1.punktu, jo tai nepiemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu.

Papildus PIAA informē, ka atbilstoši SIA "Lursoft IT" datiem, bijušais SIA "CMSPRO" valdes priekšsēdētājs (pilnvaras izbeidzās 28.02.2018) ir arī SIA "SL Smart" valdes loceklis kopš 19.01.2018.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Ceturtdiena, 12 jūlijs 2018 09:27
 
Consumer Law Ready apmācības Cēsīs PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 04 jūlijs 2018 10:19
Consumer Law Ready logo

Latvijas Patērētāju aizstāvības asociācija sadarbībā ar Cēsu uzņēmēju klubu uzņēmēju apmācību programmas Consumer Law Ready ietvaros 2018.gada 7.jūnijā Cēsīs organizēja bezmaksas apmācību par tēmu "Negodīgā komercprakse un netaisnīgie līguma noteikumi".

Apmācību gaitā 13 Cēsu uzņēmēju kluba pārstāvji iepazinās ar negodīgās komercprakses un netaisnīgo līguma noteikumu pazīmēm, lai savā komercdarbībā spētu izvairīties no kļūdām un iespējamām soda sankcijām.

Consumer Law Ready ir specializēta ar Eiropas Komisijas atbalstu izstrādāta apmācību programma, kuras mērķis ir palīdzēt maziem un vidējiem uzņēmējiem (MVU) saprast un ievērot patērētāja pamattiesības Eiropas Savienībā.

Cēsu uzņēmējus, kas arī vēlas piedalīties apmācībās, lūdzam sazināties ar mūsu patērētāju konsultanti un sertificēto Consumer Law Ready pasniedzēju Olitu Ansoni (tālr.29838086, e-pasts: cesis@pateretajs.lv).

Savukārt, ieinteresētos Latvijas uzņēmējus no citiem reģioniem lūdzam sazināties ar mums pa e-pastu info@pateretajs.lv vai zvanot pa tālruni 29295520.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 04 jūlijs 2018 10:23
 
Atteikuma tiesību termiņš - 14 dienas vai 1 gads un 14 dienas? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Sestdiena, 30 jūnijs 2018 21:22
Kalendāra attēls

Daudzi patērētāji zina, ka atteikuma tiesību termiņš ir 14 dienas. Tomēr tikai retais ir informēts, kā šo termiņu pareizi aprēķināt un ka atteikuma tiesību termiņš zināmos apstākļos var tikt pagarināts par veselu gadu!

Šajā rakstā arī veltīsim uzmanību augstāk minētajiem jautājumiem.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 06 jūlijs 2018 12:29
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

2 lapa no 27
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack