Alternatīvā strīdu izskatīšana (ASI) Drukāt
Autors Andrejs Vanags   

Kas ir alternatīvā strīdu izskatīšana?

 

Uzmanību! Videomateriāls augstāk, lai arī sniedz vispārēju ieskatu strīdu risināšanas mehanismos, šobrīd daļēji novecojis, jo ar 2016.gada martu sākusi darboties jauna patērētāju strīdu izskatīšanas institūcija - Patērētāju strīdu risināšanas komisija.

Altenatīvā strīdu izskatīšana (ASI) Latvijas kontekstā pamatā ir visi ārpustiesas strīdu izskatīšanas mehānismi tādi, kā sarunas, samierināšana, mediācija, ombuds, šķīrējtiesa vai Patērētāju strīdu risināšanas komisija.

Patērētāju strīdu risināšanai Latvijā ir noteikta šāda kārtība:
- pārrunas ar uzņēmēju (pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju);
- Patērētāju tiesību aizsardzības centra palīdzība;
- strīdu izskata kāds strīda risinātājs, galvenokārt - Patērētāju strīdu risināšanas komisija.

Tomēr, var būt gadījumi, kad ir iespējamas atkāpes no šī scenārija un Jūsu strīda risināšanai tiks izmantoti citi līdzekļi, piemēram, mediācija.

Ja vēlaties zināt, kā rīkoties, ja saņemtā prece vai pakalpojums ir nekvalitatīvi (neatbilst līguma noteikumiem), lūdzam skatīt šim jautājumam veltīto rakstu.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 21 decembris 2016 14:05