LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
SIA "Jahonts", kas tirgo vietnē www.jahonts.com ir iekļauta "melnajā sarakstā" PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 09 decembris 2020 15:45

banner melnais saraksts

Biedrība "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija" (PIAA) informē, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izveidotajā "melnajā sarakstā" iekļauta SIA "Jahonts" (reģ. Nr. 40103109437) par to, ka uzņēmums nav izpildījis uzlikto pienākumu atmaksāt naudu 398,05 EUR apmērā par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu, neskatoties uz to, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisija ir uzlikusi tai par pienākumu to izdarīt.

SIA "Jahonts", kura veic komercdarbību tīmekļa vietnē www.jahonts.com, kā arī virknē veikalu visās Baltijas valstīs, 2019.gada 1.jūlijā pārdeva patērētājai t.s. baltā zelta gredzenu t.i. gredzenu no bālā zelta sakausējuma, kurš ir pārklāts ar rodiju. Tomēr, jau 2019.gada septembrī (mazāk nekā pēc trīs mēnešiem) gredzena pārklājums sāka zaudēt savu kvalitāti un izskatu, tāpēc patērētāja vērsās pie sabiedrības ar iesniegumu, prasot mainīt gredzenu vai izsniegt dāvanu karti. Tomēr sabiedrība norādīja, ka gredzena bojājumi radušies ārēja mehāniska spēka iedarbības rezultātā, neievērojot lietošanas noteikumus, un patērētājai piedāvāja tikai gredzena remontu, atjaunojot nogājušo rodija pārklājumu.

Izvērtējot lietas materiālus, Komisija konstatēja, ka sabiedrība rekomendēja citam patērētājam atjaunot gredzenu pārklājumu reizi gadā un, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs 2020.gada 6.marta vēstulē ir norādījis sabiedrībai, ka pirms gredzena iegādes tā nav sniegusi šajā lietā iesaistītajai patērētājai informāciju par nepieciešamību atjaunot gredzena rodija pārklājumu reizi gadā. Sabiedrība nav sniegusi skaidrojumu informācijas nesniegšanai vai apstrīdējusi tās sniegšanas nepieciešamību. Tādējādi Komisija secināja pirms gredzena iegādes patērētājai netika sniegta informācija par nepieciešamību periodiski atjaunot rodija pārklājumu iegādādam baltā zelta gredzenam un tādējādi patērētāja pirms pirkuma izdarīšanas nesaņēma visu informāciju par būtiskām gredzena īpašībām. Ši iemesa dēļ, komisija uzskatīja, ka gredzens neatbilst sniegtajam preces aprakstam un tādēļuzskatāms par līguma noteikumiem neatbilstošu preci.

Ņemot vērā minētos faktus par pārklājuma nenoturību baltā zelta gredzeniem, kā arī to, ka sabiedrība neapstrīd nepieciešamību atjaunot gredzena pārklājumu reizi gadā, Komisija secināja, ka nav objektīva pamata paļauties, ka nomainītais gredzens bez papildu finansiāliem ieguldījumiem (pārklājuma atjaunošanai) atbildīs līguma noteikumiem. Līdz ar to Komisija uzskatīja, ka ir pamatoti uzlikt sabiedrībai par pienākumu atmaksāt patērētājai naudu, kas samaksāta par gredzenu.

SIA "Jahonts" veikali atrodas Rīgā, Salaspilī, Ogrē, Jūrmalā, Siguldā, Jelgavā, Jēkabpilī, Valmierā, Ventspilī, Liepājā.

"Melnais saraksts" ir izveidots, lai informētu patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzētu patērētājiem izdarīt izvēli par preces iegādi vai pakalpojuma izmantošanu.

Ar "melno sarakstu" un komisijas lēmumu izrakstiem var iepazīties šeit. Informācija par Patērētāju strīdu risināšanas komisiju ir šeit.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 09 decembris 2020 21:04
 
Ja koncerts, izrāde vai cits pasākums nenotika COVID-19 dēļ... PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 30 novembris 2020 12:11
Teātra aizkars ar uzrakstu Event cancelled attēls

Nav noslēpums, ka gadījumā, ja nenotika pasākums (koncerts, izrāde, sporta sacensības u.c.) uz kuru patērētāji ir iegādājušies biļetes, Patērētāju tiesību aizsardzības likums (PTAL) piešķir viņiem tiesības prasīt no pasākuma organizatora naudas atmaksu par nenotikušu pasākumu. Tomēr, pandēmijas COVID-19 izplatīšanas laikā tika pieņemti speciāli noteikumi, kuri ierobežo PTAL noteiktās patērētāju tiesības un atvieglo pasākumu rīkotājiem norēķinus ar patērētājiem par nesniegtu pakalpojumu (nenotikušu pasākumu).

Šajā rakstā apskatīsim ar ko jaunais COVID-19 krīzes laika regulējums atšķiras no PTAL noteikumiem.

Lasīt tālāk...
 
Kādos gadījumos likums liedz izskatīt strīdu Patērētāju strīdu risināšanas komisijā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 27 novembris 2020 14:54
Attēls ar cilvēku video zvana laikā

Patērētāju strīdu risināšanas komisija (Komisija) ir ērts, ātrs un bez maksas instruments patērētaju un komersantu strīdu risināšanai. Tomēr, gan patērētājiem, gan komersantiem ir vērts zināt, ka ir gadījumi, kad likums liedz Komisijai izskatīt noteiktos strīdus.

Šajā rakstā noskaidrosim, kādi šie gadījumi ir.

Lasīt tālāk...
 
Eiropas Parlaments darbu burzmā: kolektīvas prasības, tiesības uz remontu un preču drošums PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 25 novembris 2020 18:59
Eiropas parlamenta ēkas attēls

Vakar, 2020.gada 24.novembrī un šodien Eiropas Parlaments apstiprināja veselu virkni dokumentu patērētāju aizsardzības jomā, kuri skar tādus aktuālus jautājumus, kā kolektīvā zaudējumu atlīdzība, tiesības uz remontu un preču drošums.

Šajā rakstā apskatīsim svarīgākas atziņas no Eiroas Parlamenta pieņemtajiem dokumentiem.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 25 novembris 2020 21:38
Lasīt tālāk...
 
Eiropas Komisija publicē jaunu Patērētāju aizsardzības programmu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 13 novembris 2020 15:14
Eiropas komisijas ēkas fotoattēls

Šodien Eiropas Komisija publicējā ilgi gaidīto Jaunu Patērētāju aizsardzības programmu, kurā ir izklāstīts komisijas skatījums uz ES patērētāju aizsardzības politiku periodam no 2020.gada līdz 2025.gadam. Programma ir turpinājums 2012.gadā pieņemtajai Patērētāju aizsardzības programmai, kuras darbība beidzas šogad, kā arī 2018.gada iniciatīvai "Uz patērētājiem orientēts jauns kurss" (New Deal for Consumers). Programmā EK ņēma vērā ne tikai ilgtermiņa prioritātes, bet arī šī brīža patērētāju vajadzības, kuru apmierināšana kļūva apgrūtināta COVID-19 pandēmijas dēļ.

Saistībā ar patērētāju izaicinājumiem COVID-19 dēļ, komisija, sadarbībā ar dalībvalstu patērētāju aizsardzības iestādēm, turpinās ciņu ar krāpnieciskām shēmām, kā arī nodrošinās ceļotāju un pasažieru tiesību aizsardzību atcelto ceļojumu gadījumā. Komisija arī analizēs pandēmijas ilgtermiņa ietekmi uz iedzīvotāju patēriņa ieradumiem.

Programmā iekļautas piecas ilgtermiņa prioritātes:

  1. "zaļā" pārēja - ar mērķi nodrošināt ilgstpējīgu produktu un patiesas informācijas pieejamību patērētājiem. Jau nākamgad komisija plāno nākt klājā ar jaunu iniciatīvu, nolūkā sasniegt šo mērķi;
  2. digitālā transformācija - ar mērķi apkarot negodīgu komercpraksi digitālajā vidē (piemēram, slēpto reklāmu vai arī tādu lietotāju saskarņu veidošanu, kuras nolūks ir patērētāju manipulēšana), kā arī ņemt vērā patērētāju intereses, veidojot mākslīga intelekta digitālajā ekonomikā tiesisko regulējumu. Nolūkā pielāgot patērētāju aizsardzības tiesību aktus jaunajai realitātei, EK plāno pārskatīt drošuma, patērētāju kreditēšanas un finanšu pakalpojumu tālpārdošanas direktīvas;
  3. patērētāju tiesību īstenošana un patērētājiem nodarītā kaitējuma novēršana. EK plāno koordinēt un atbalstīt dalībvalstis šajā jomā, tai skaitā, izmantojot patērētāju aizsardzības iestāžu sadarbības tīklu, kā arī attīstot inovatīvus e-instrumentus, lai uzlabotu dalībvalstu iestāžu spējas apkarot prettiesisku komercpraksi tiešsaistē un identificēt nedrošus produktus;
  4. īpašas noteiktu patērētāju grupu vajadzības. EK pārskatīs prasības bērnu kopšanas produktiem, palielinās finansējumu konsultācijām finanšu jautājumos patērētājiem, kuri cieš no finanšu grūtībām, īpaši COVID-19 krīzes laikā, kā arī atbalstīs iniciatīvas, kas nodrošina vietējas konsultācijas patērētājiem, kuriem nav pieejas informācijai tiešsaistē vai centralizētajās informācijas sniegšanas vietās;
  5. starptautiskā sadarbība. EK ieskatā sadarbība ar starptautiskiem parneriem ir absolūti nepieciešama, lai atrisinātu pārrobežu tirdzniecības problēmas, piemēram EK, sadarbībā ar Ķīnu plāno 2021.gadā izstrādāt darbības plānu nolūkā uzlabot tiešsaistē tirgoto produktu drošumu.
Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 16 novembris 2020 15:45
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

3 lapa no 46
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack