LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Trīs lietas par kurām jāatceras ceļotajiem sakarā ar COVID-19 PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 17 marts 2020 14:05
Kontinentu attēls pārsvītrots ar COVID-19 uzrakstu

Šodien, kad Latvijā stājās spēkā ieceļošanas/izceļošanas ierobežojumi saistībā ar valdības īstenotajiem pasākumiem COVID-19 vīrusa izplatīšanas ierobežošanai, vēlamies atgādināt ceļotājiem, kuriem ir līgumi ar tūrisma operatoriem par dažām šajā brīdī aktuālām ceļotāju tiesībām.

Šajā rakstā apskatīsim trīs jautājumus ar kuriem jau šobrīd saskaras daudzi Latvijas ceļotāji.

Uzmanību! Raksts neattiecas uz gadījumiem, kad ceļotāji, neizmantojot tūrisma operatoru pakalpojumus, iegādājas atseviškus tūrisma pakalpojumus patstāvīgi, piemēram, patstāvīgi iegādājas aviobiļetes vai rezervē naktsmītni! Tiesiskais regulējums šīm situācijām atšķiras (sk. saites raksta beigās).

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 18 marts 2020 11:09
Lasīt tālāk...
 
Divas trešdaļas no 250 precēm, kas tika iegādātas tiešsaistes platformās neatbilst drošuma prasībām PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 28 februāris 2020 10:45
Uzraksts safety

Sešas Eiropas patērētāju organizācijas veica testus 250 elektroprecēm, rotaļlietām, kosmētikas un citām precēm, kas ir pieejamas tādās tiešsaistes platformās, kā Amazon, AliExpress, eBay un Wish. Testi parādīja, ka 66% no izvēlētām precēm neatbilst ES preču drošuma regulējumam, radot patērētājiem elektriska šoka, ugunsgrēka vai nosmakšanas risku.

Preces izrādījās nedrošas dažādu iemeslu dēļ. Piemēram, neviens no četriem dūmu detektoriem nereaģēja uz dūmiem no degošas koksnes, kokvilnas un plastikāta. Savukārt neviens no septiņiem CO detektoriem nebija spējīgs konstatēt nāvejošo gāzes daudzumu, turklāt četri no tiem izrādījās pārāk klusi. Citi piemēri:

  • USB lādētāji, ceļojumu adapteri un portatīvie lādētāji (power bank) - trīs ceturtdaļas no 36 precēm neizturēja elektrodrošuma testus. Šie produkti bieži vien bija lēti un no nezināmiem brendiem;
  • Bērnu apģērbi ar garām auklām - 14 no 16 šādiem apģērbiem (piemēram, džemperi ar kapuci) neievēroja ES drošuma prasības, jo auklas bija pārāk garas vai atradās vietās, kurās, tās nedrikstēja būt, kas palielināja lietotāja nosmakšanas risku;
  • Plastikāta rotaļlietas bērniem - 9 no 29 rotaļlietām tika pārkāpti ftalātu (vielu, kas var negatīvi ietekmēt lietotāju reproduktīvu veselību) robežlielumi, dažreiz pat līdz 200 reizēm!

Lai arī tiešsaistes platformas pēc informācijas saņemšanas parasti aptur nedrošu preču tirgošanu, tomēr bieži vien faktiski tās pašas preces parādās platformā atkal. Viena no būtiskām problēmām ir saistītā ar to, ka platformas neuzskata sevi par atbildīgām par nedrošu preču tirdzniecību un, līdz ar to, iepriekš pietiekami nepārbauda tirgotāja uzticamību.

Augstāk minētos testus veica neatkarīgas laboratorijas, kas sadarbojas ar Starptautisko patērētāju pētījumu un testēšanas (International Consumer Research and Testing jeb ICRT) tīklu, pēc šādu patērētāju organizāciju pasūtījuma: Test Achats/Test Aankoop (Beļģija), Altroconsumo (Itālija), Consumentenbond (Nīderlande), Forbrugerrådet Tænk (Dānija), Stiftung Warentest (Vācija) and Which? (Lielbritānija). Visas minētas organizācijas tāpat kā PIAA ir Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) biedri.

Pēdējās izmaiņas: Piektdiena, 28 februāris 2020 11:01
 
Kas ir neatbilstība līguma noteikumiem (preces defekts)? I daļa PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 26 februāris 2020 11:56
Salauztā viedtālruņa attēls

Strīdi starp patērētāju un uzņēmēju par to vai precei ir defekts praksē rodas diezgan bieži. Piemēram, uzņēmēji nereti uzskata, ka precei viss ir kārtībā, ja tai nav ražošanas defekta. Tāpat arī patērētāji laiku pa laikam jautā vai tas, ka prece ir ražota salīdzinoši sen, piemēram, 5 vai vairāk gadus atpakaļ uzskatāms par defektu. Tomēr ne pirmais, ne otrais apstāklis paši pa sevi nav pietiekami, lai izšķirtu jautājumu par preces kvalitāti. Kādēļ tā? Atbildi uz šo jautājumu noskaidrosim, apskatot likuma noteikumus.

Šajā rakstā apskatīsim divas no četrām likumā minētām pazīmēm, kuras liecina par to, ka prece neatbilst līguma noteikumiem t.i. precei piemīt defekts.

Lasīt tālāk...
 
Patērētāju samits 2020 PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Piektdiena, 31 janvāris 2020 09:23
Patērētāju samits 2020 banner

Šī gada 30.-31.janvārī Briselē norisinājās kārtējais Eiropas Patērētāju samits (Consumer Summit). Samits pulcēja ap 500 dalībniekiem, kuri pārstāvēja politikas veidotājus, dalībvalstu patērētāju aizsardzības iestādes, akadēmiskās aprindas, patērētāju un uzņēmēju organizācijas, kā arī jauniešus. Samitu apmeklēja arī vairāki pārstāvji no Latvijas - gan no LPIAA un tās biedrorganizācijām, gan arī no Patērētāju tiesību aizardzības centra.

Samita programma aptvēra plašu jautājumu loku:

  • Kā mākslīgais intelekts un automatizēta lēmumu pieņemšana ietekmē patērētāju?
  • Kā risināt platformu ekonomikas radīas problēmas?
  • Kā efektīvi tikt galā ar diģitalīzācijas radītajiem izaicinājumiem, t.sk. finanšu pakalpojumu sektorā?
  • Kā palīdzēt patērētājiem, kas ir pārslogoti ar parādiem?
  • Kā nodrošināt to, lai preces kalpo ilgāk (ir labākas kvalitātes, viegli remontējamas u.t.t.)?
  • Kā efektīvi cinīties ar nepatiesiem "zaļiem" apgalvojumiem?
  • Kā palidzēt patērētājiem samazintā viņu "ekoloģisko nospiedumu"?

Samita gaitā dalībnieki piedalījās daudzās darba grupās, kurās dalījās ar idejām par iespējamiem šo problēmu risinājumiem. Vairāk informācijas par samitu ir pieejams šeit.

Eiropas Patērētāju samits ir viens no svarīgākiem viedokļapmaiņas forumiem par patērētāju jautājumiem Eiropā, kuru reizi vairākos gados rīko Eiropas Komisija.

 
Aicinām iedzīvotājus izmantot bezmaksas konsultācijas patērētāju jautājumos PDF Drukāt E-pasts
Autors Baiba Miltoviča   
Otrdiena, 28 janvāris 2020 14:05

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) sadarbībā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru tupina piedāvāt bezmaksas konsultācijas un palīdzību patērētāju tiesību aizsardzības jautājumos: Rīgā, Valmierā, Cēsis, Daugavpilī, Gulbenē, Jelgavā, Liepājā un Ventspilī.

Konsultācijas un palīdzība būs pieejama gadījumos, kad:

1) esat saskaries ar preču un pakalpojumu kvalitātes problēmām,
2) neesat apmierināts ar pirkumu internetā,
3) esat pārslogots ar parādiem,
4) nav skaidrs kā risināt strīdu ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju u.tml.

Konsultantu saraksts un darba laiki pieejami: http://pateretajs.lv/index.php/lv/kontakti-rekviziti/konsultanti-reionos

Tie, kuriem nav iespējas saņemt konsultācijas un palīdzību klātienē, var vērsties pēc palīdzības - mobilais tālrunis 29144452 vai e-pasts: info@pateretajs.lv
PIAA ir lielākā Latvijas patērētāju aizsardzības nevalstiskā organizācija, kura apvieno patērētāju organizācijas no dažādiem reģioniem.
PIAA ir arī ilggadējs Ekonomiskas ministrijas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra sadarbības partneris, kā arī Eiropas Patērētāju organizācijas (BEUC) biedrs.
Detalizētāku informāciju par biedrību "Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociāciju" var iegūt mājaslapā www.pateretajs.lv

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 28 janvāris 2020 14:11
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

7 lapa no 45
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack