LPIAA

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija

LatvianRussian (CIS)
Vai var atteikties no pakalpojuma TV kanālu atslēgšanas gadījumā? PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Otrdiena, 23 februāris 2021 09:21
Attēls ar TV pulti un televizora ekrānu fonā
Attēla autors ncassullo no Pixabay

Pēdējā mēneša laikā Latvijas digitālās televīzijas tirgus piedzīvoja vērā ņemamas izmaiņas televīzijas programmu (TV kanālu) klāstā. Vispirms, 31.janvāri SIA "TET" paziņoja par sadarbības pārtraukšanu ar piecu TV kanālu pārstāvjiem, kuri varētu būt pārkāpuši ES sankciju režīmu. Tad Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome 8.februārī pieņēma lēmumu uz gadu aizliegt retranslēt kanālu “Rossija RTR”, bet 9.februārī - izslēgt no Latvijā retranslējamo programmu saraksta vēl 16 programmas.

Rezultātā PIAA saņēma virkni patērētāju sūdzību par izmaiņām TV kanālu klāstā un jautājumiem par iespējām atteikties no televīzijas pakalpojumiem (izbeigt līgumu ar komersantu). Kas šajā gadījuma ir jāzina patērētājiem?

Pēdējās izmaiņas: Otrdiena, 23 februāris 2021 10:08
Lasīt tālāk...
 
ES dalībvalstis uzsāk Eiropas Komisijas priekšlikumu interneta platformu regulējumam apspriešanu PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 27 janvāris 2021 08:43
Eiropas komisijas ēkas fotoattēls

ES dalībvalstis šogad uzsāka divu Eiropas Komisijas izstrādāto tiesību aktu projektu - Digitālo pakalpojumu akta (DPA) un Digitālo tirgu akta (DTA), kuri tika publicēti 2020.gada 15.decembrī - apspriešanu. Abi tiesību akti ir galvenokārt vērsti uz interneta platformu un citu interneta starpnieku darbību, ņemot vērā mūsdienu pasaules reālijas. Sagaidāms, ka tuvākajos gados notiks to aktīva apspriešana gan dalībvalstu, gan ES līmenī.

Interneta platformas, īpaši lielas tiešsaistes tirdzniecības vietas (Amazon, Ebay, Aliexpress), sociālie tīkli (Facebook, Twitter), lietotņu veikali (GooglePlay, Apple Store), tiešsaistes ceļojumu un izmitināšanas platformas (Booking.com, TripAdvisor, Airbnb) u.tml. spēlē milzīgu lomu mūsdienu sabiedrības, arī patērētāju ikdienas dzīvē.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 27 janvāris 2021 08:47
Lasīt tālāk...
 
Patērētāju sūdzības 2020.gadā - mainījās struktūra, skaits nemainīgs PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Pirmdiena, 18 janvāris 2021 09:30
Statistika attēls

Pagaujušais 2020.gads neapšaubāmi paliks atmiņā, kā gads, kurā COVID-19 pandēmija rādīja patērētājiem vēl neredzētus izaicinājumus - ceļojumu un pasākumu masveida atcelšana, ienākumu samazināšanās, būtiski ierobežojumi tirdzniecībai tradicionālajos veikalos - tie ir tikai daži šādu izaicinājumu piemēri. Šie apstākļi ievērojami ietekmēja PIAA saņemto sūdzību struktūru, lai arī kopumā saņemto sūdzību skaits palika nemainīgs.

Tāpat ar lielu interesi gaidam darbības pārskatus no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un dažādiem patērētāju strīdu ārpustiesas risinātājiem (tiem vajadzētu tikt publicētiem līdz šī gada 1.martam).

Pēdējās izmaiņas: Pirmdiena, 18 janvāris 2021 09:36
Lasīt tālāk...
 
PIAA aicina SIA “Jahonts” neizplatīt nepatiesu informāciju PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 23 decembris 2020 13:10
Megafona attēls

Sakarā ar SIA "Jahonts" valdes priekšsēdētāja Vjačeslava Karjukova apgalvojumiem par PIAA neētisku rīcību 2020.gada 18.decembra publikācijās portālā www.delfi.lv un portālā www.sudzibas.lv, vēlamies informēt, ka neatbilst patiesībai V.Karjukova apgalvojumi par "publisku kaunināšanu un telefoniskiem draudiem izvērst "skandālu" starptautiskā mērogā" un par to, ka PIAA pārstāvi "rīkojoties PTAC uzdevumā, mums ir zvanījis un draudējis uzņēmumu "kārt pie publiska kaunu staba" ne tikai Latvijas, bet starptautiskā līmenī" un aicinām V.Karjukovu pārtraukt šo nepatiesu apgalvojumu izplatīšanu.

Informējam, ka PIAA, ne saziņā ar SIA "Jahonts", ne arī saziņā ar citiem komersantiem nekad neizmantoja draudus, kā arī nelietoja augstāk minēto leksiku un, tādējādi, noraidam apgalvojumus par neētisku rīcību no PIAA puses. Turklāt, PIAA laika periodā no šī gada septembra līdz oktobrim ar e-pasta sarakstes palīdzību sniedza V.Karjukova kungam skaidrojumus saistībā ar viņa iebildumiem par Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmuma saturu. Telefonisku saziņu ar PIAA uzsāka pati SIA "Jahonts" pēc tam, kad PIAA veica pirmās informācijas izplatīšanas darbības, pie tam, pats V.Karjukova kungs šajā telefonsaziņā nepiedalījās.

Vēršam uzmanību, ka PIAA savām publikācijām par "melnajā" sarakstā iekļautajiem komersantiem apzināti izvēlas neitrālu toni, nepauž nosodījumu uzņēmējiem, nekaunina, bet liek uzsvaru uz, mūsuprāt, galveno "melnā" saraksta mērķi - informēt patērētājus par komersantiem, kuri nepilda Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumus un, tādējādi, palīdzēt patērētājiem izdarīt uz informāciju balstītu izvēli.

PIAA attiecas ar izpratni pret SIA "Jahonts" neapmierinātību ar Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu, PTAC izveidoto "melno" sarakstu un PIAA veiktajiem informācijas izplatīšanas pasākumiem, tomēr aicina V.Karjukova kungu, izsakot viedokli, turpmāk izvairīties no nepatiesas informācijas izplatīšanas.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 23 decembris 2020 13:18
 
Kā informācijas sniegšanas pienākuma neizpilde nodara kaitējumu pašam uzņēmējam? I.daļa PDF Drukāt E-pasts
Autors Andrejs Vanags   
Trešdiena, 16 decembris 2020 16:48
Attēls ar portatīvo datoru ar nojumi parasto veikalu vidū

Tiesības uz informāciju par precēm un pakalpojumiem ir patērētāja pamattiesības, kuras ir nostiprinātas ne tikai Latvijas, bet arī starptautiskajos tiesību aktos. Tās ir ietvertas gan ES direktīvās un regulās, gan arī ANO vadlīnijās par patērētāju aizsardzību (United Nations Guidelines on Consumer Protection).

Tiesību akti nosaka ne tikai to, kāda informācija ir jāsniedz, bet arī to, kādā veidā tas jādara, proti, ka informācija patērētājiem jāsniedz skaidrā un labi saprotamā veidā, bet būtiskākā informācija patērētājam ir jāsaņem jau pirms pirkuma vai pasūtījuma izdarīšanas.

Tiesības uz informāciju ir svarīgas, jo tikai saņemot patiesu, pilnīgu un savlaicīgu informāciju, patērētajs ir spējīgs izdarīt viņa vajadzībām un likumiskām interesēm atbilstošu izvēli.

Viss teiktais var likties pašsaprotams, tomēr praksē daudzi uzņēmēji attiecas pret savu pienākumu sniegt patērētājiem patiesu, pilnīgu un savlaicīgu informāciju gaužam nevērīgi. Šis ir pirmais no rakstu sērijas, kurā skaidrosim kādēļ šāda uzņēmēja pieeja ir netālredzīga un novedīs pie uzņēmējam ļoti nelabvēlīgām sekām. Šajā rakstā apskatīsim informācijas sniegšanas nozīmi, tirgojot internetā.

Pēdējās izmaiņas: Trešdiena, 16 decembris 2020 16:58
Lasīt tālāk...
 
<< Sākums < Iepriekšējā 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nākamā > Beigas >>

8 lapa no 53
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack